تشکیل کمیته مشترک ایران و عراق در زمینه توسعه میادین نفتی

سرویس عراق و اقلیم کردستان- ایران و عراق تصمیم گرفتند کمیته ای برای توسعه میادین نفتی مشترکی که در مرزها قرار می گیرند تشکیل دهند، آنها می خواهند طبق عرف بین المللی این کار را انجام دهند.

به  گزارش کردپرس به نقل از دراو میدیا، حیان عبدالغنی، وزیر نفت عراق که معاون نخست وزیر در امور انرژی نیز هست، به تهران سفر کرده و با تعدادی از مقامات دولتی و وزارت نفت جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفتگو کرده است.

حیان عبدالغنی تعدادی از مقامات وزارت نفت را با خود به تهران برده است و با جواد اوجی وزیر نفت ایران دیدار کرده اند. در این دیدار وزارت نفت عراق و ایران یک تفاهم نامه همکاری در زمینه آموزش و توسعه را امضا کردند.

وزیر نفت عراق گفت: از آنجایی که هر دو کشور پیشرو در تولید نفت و گاز هستند، طی این دیدار بر عمق روابط تاریخی هر دو کشور همسایه و نقش تاثیرگذار عراق و ایران در سازمان اوپک و بازار جهانی تاکید شد.

بر اساس سخنان حیان عبدالغنی، عراق و ایران برای ایجاد یک کمیسیون تخصصی برای تقویت فرصت های همکاری مشترک توافق کرده اند، این توافقات شامل ایجاد کمیسیونی برای توسعه حوزه های مشترک در مرز بین دو کشور، مطابق با چارچوب ها و آداب و رسوم بین المللی است که حقوق هر دو طرف را تضمین می کند و همچنین شامل ایجاد کمیسیون همکاری در زمینه های سرمایه گذاری، ذخیره سازی گاز، صنایع پتروشیمی و انرژی های تجدیدپذیر و همچنین کمیسیونی برای توسعه پالایشگاه ها و کمیسیون مشترک آموزش و توسعه است.

دو کشور درباره کار و همکاری در زمینه های بازاریابی نفت، حفاری چاه، واردات خطوط لوله، کالا و اکتشاف نفت و سایر زمینه ها گفت و گو کردند.

کد خبر 2765041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha