بغداد حمله امریکا به مواضع نظامی در خاک عراق را محکوم کرد

سرویس عراق و اقلیم کردستان- دولت عراق با اعلام شهادت یک نیروی نظامی و زخمی شدن ۱۸ تن در حمله بامداد امروز امریکا به مواضع گروه‌های مسلح عراقی، این حمله را محکوم کرد.

به گزارش کردپرس به نقل از میدل ایست نیوز، دولت عراق در بیانیه ای تاکید کرد که از طریق همه نیروهای امنیتی، نهادها و مقام های قانونی کشور، قاطعانه با عناصری که به مقرهای دیپلماتیک خارجی یا اماکن حضور مستشاران بین المللی کشورهای دوست حمله می کنند، برخورد خواهد کرد.

براساس بیانیه نخست وزیری عراق، در این بیانیه آمده است که پیشتر این حملات به عنوان اقدامات خصمانه که به حاکمیت کشور عراق آسیب می زند، شناخته شده و اینکه چنین حملاتی انجام شود تحت هیچ شرایط و توجیه و عنوانی قابل قبول نیست.

دولت عراق همچنین حمله بامداد امروز سه شنبه به مواضع نظامی عراق از سوی امریکا تحت عنوان پاسخ که منجر به شهادت یک نظامی و مجروح شدن ۱۸ نفر دیگر از جمله برخی غیرنظامیان شد را محکوم کرد و آن را اقدام خصمانه واضح و غیرسازنده عنوان کرد که به نفع روند منافع مشترک بلند مدت دو کشور در برقراری امنیت و ثبات نیست و در تعارض با تمایل امریکا برای تقویت روابط با عراق است.

بیانیه نخست وزیری عراق تاکید کرد که این اقدام به روابط میان دو کشور آسیب می زند و راه های دستیابی به تفاهم از طریق گفت وگوی مشترک برای پایان حضور ائتلاف بین المللی را سخت می کند و پیش از هر چیزی، تعرض غیر قابل قبول به حاکمیت عراق است.

نخست وزیری عراق اعلام کرد که نیروهای امنیتی عراق در گسترش امنیت و ثبات در سراسر کشور و پیروزی بر داعش که دیگر تهدیدی برای امنیت عراق نیست موفق شدند، از این رو حفظ ثمره این پیروزی از اولویت های اصلی امنیتی و استراتژیک عراق است و عراق اجازه نخواهد داد هیچ طرفی به آنچه از طریق هزاران فداکاری باارزش محقق شده، تعرض کند.

صبح امروز «لوید آستین» وزیر دفاع امریکا در بیانیه‌ای تأکید کرد که نیروهای مسلح امریکا ۳ نقطه در عراق را که کتائب حزب‌الله و گروه‌های وابسته به آن در آنها حضور دارند هدف «حملات لازم و درخور» قرار داده است.

این بیانیه افزوده که این «حملات دقیق» پاسخ به سلسله‌ای از حملات علیه نیروهای امریکایی مستقر در عراق و سوریه از جانب «شبه‌نظامیان وابسته به ایران» از جمله حمله روز دوشنبه کتائب حزب‌الله به پایگاه هوایی اربیل است.

از سوی دیگر، «ادرین واتسون» سخنگوی شورای امنیت ملی امریکا تأکید کرد که حمله به پایگاه هوایی اربیل موجب زخمی شدن ۳ سرباز امریکایی شده که حال یکی از آنها وخیم است.

وی گفت که اولویت اصلی دولت امریکا حفاظت از امنیت سربازان امریکایی است و در صورت ادامه حملات، نحوه پاسخ به آنها را امریکا تعیین می‌کند.

منابع غیر رسمی عراقی تأکید کردند که این مواضع در بابل و الصویره و جرف النصر (جرف الصخر) بوده است.

کد خبر 2764909

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha