مصرف روزانه ۱۲.۵ میلیون مترمکعب گاز در کردستان

مدیرعامل شرکت گاز کردستان با اشاره به اینکه هم اکنون روزانه ۱۲.۵ میلیون مترمعکب گاز در استان مصرف می شود، گفت: این میزان مصرف نسبت به مهرماه که ۲.۵ میلیون مترمعکب بوده، ۵ برابر افزایش یافته است.

احمد فعله گری در گفت و گو با خبرنگار کرد پرس، با اشاره به برودت هوا، گفت: در صورت تداوم این وضعیت، پیش بینی ما این است که مصرف گاز در استان کردستان روزانه به ۱۵ تا ۱۶ میلیون مترمکعب نیز برسد، بنابراین از همه مشترکان درخواست می شود که مصرف بهینه و الگوی صحیح مصرف را در اولویت قرار داده تا دچار مشکل نشویم.

وی اظهار کرد: در صورت تداوم برودت هوا شهروندان نگران نباشند چرا افت فشار گاز نخواهیم داشت و خوشبختانه زیرساخت های لازم فراهم بوده و همه همکاران و تجهیزاتمان را پای کار آورده ایم و مشکل خاصی نداریم.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۲.۵ میلیارد مترمعکب گاز طبیعی در سطح استان مصرف شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱.۳ دهم درصد افزایش یافته است.

فعله گری با اشاره به افزایش مصرف گاز طبیعی در بخش خانگی و تجاری، ادامه داد: خوشبختانه با هماهنگی و برنامه ریزی های لازم با وجود ثبت بیشترین میزان مصرف گاز خانگی اما حتی گاز یک مشترک خانگی شهری و روستایی قطع نشده و این برای ما مایه خوشحالی است.

وی خواستار صرفه جویی شهروندان در مصرف گاز شد و یادآور شد: رعایت مصرف بهینه گاز علاوه بر اینکه از لحاظ هزینه به  صرفه تر و اینکه اگر مشترکان خانگی الگوی مصرف را رعایت کنند، پاداش ۵۰۰ هزار تومانی شرکت گاز شامل شان می شود؛ باعث پایداری شبکه گاز کشور خواهد شد اما اگر مصرف  بیشتر شود، از آنجا که سراسر کشور به نوعی به هم متصل بوده، نقاط دورافتاده دچار مشکل می شوند.

کد خبر 2764862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha