داستان ناتام ناکارآمدی شورا و شهرداری مریوان

شهر مریوان به عنوان یکی از مهم ترین و استراتژیک ترین شهرهای استان کردستان چند سالی است که با مشکلات اداری شدید در حوزه شهری مواجه است. بعد از احراز تخلفات اعضای سابق شورای این شهر در تیر ماه امسال شورای شهر تقریبا منحل و اعضای علی البدل به شورا راه یافتند. پیش از آن هم استانداری کردستان سامان سعیدی را به عنوان سرپرست شهرداری مریوان منصوب کرد.

به گزارش کرد پرس، سعیدی با برنامه ساماندهی به شهرداری مریوان آمد، اما در ادامه ظاهرا اعضای جدید شورای شهر با این منصوب استانداری نتوانسته اند راه بیایند و حالا نزدیک به دو هفته است که شهرداری مریوان با سرپرست اداره می شود. اعضای جدید شورا گزینه ای را برای شهرداری مریوان مد نظر قرار داده که پیش تر هم چند بار صلاحیت او رد شده است و این بار هم تایید نشدن این گزینه قاعدتا دور از انتظار نبود.

شهروندان مریوانی سئوالی که دارند این است که اگر اعضای شورا به هر دلیلی حاضر به همکاری با شهردار قبلی نبوده اند چرا برای معرفی گزینه اصلح فراخوانی برای ارایه برنامه از سوی متخصصان امر ارایه نداده اند و باز هم پشت درهای بسته به همان گزینه تکراری رسیده اند.

 با اینکه اعضای جدید شورای مریوان با شعار شفافیت و مبارزه با فساد و رویه مخرب قبلی به سر کار آمده اند اما به نظر می رسد درِ شهرداری مریوان همچنان قرار است بر همان پاشنه فسادخیز قبلی بچرخد.

خبرهای رسیده به کرد پرس بیانگر این است که شورای شهر به هر دری زده است که استانداری کردستان را راضی کند با گزینه مورد نظر آنها همراهی کند. از سوی دیگر برخی شائبه های جدی هم در مورد زدوبندهای سیاسی معطوف به انتخابات پیش رو در مورد این انتصاب در جریان است.

مریوان می تواند و باید نگین کردستان باشد اما به نظر می رسد اعضای شورای شهر مریوان چنین نظری داشته باشند و سال هاست که فساد و بی برنامگی و بسیاری مشکلات ساختاری دامن آن را گرفته و همچنان هم در حال تعمیق است.

کد خبر 2764807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha