گمرک اقلیم کردستان: در خصوص موضوع گذرگاه های مرزی با عراق به توافق رسیده ایم

سرویس عراق و اقلیم کردستان- مدیرکل گمرک اقلیم کردستان اعلام کرد که آنها بر سر موضوع مدیریت و همسان سازی سیستم گذرگاه های مرزی با بغداد به توافق رسیده اند. وی افزود: «این توافق قرار است از سال جدید اجرا شود».

به گزارش کردپرس به نقل از رسانه NRT، سامال عبدالرحمن، مدیرکل گمرک اقلیم کردستان روز شنبه ۲۴/ ۱۲/ ۲۰۲۳ اعلام کرد که در مورد گذرگاه های مرزی با بغداد به توافق رسیده اند و این امر پس از سفر چند هیئت از اقلیم کردستان به عراق برای رسیدگی به موضوع گذرگاه های مرزی صورت گرفت.

مدیرکل گمرک اقلیم کردستان همچنین اشاره کرد: از نکات مهم این توافق، تشکیل یک کمیسیون مشترک بین اقلیم کردستان و بغداد است که وظیفه آن بازدید از تمام گذرگاه های مرزی است تا  گذرگاه هایی که شرایط لازم برای تبدیل شدن به دروازۀ مرزی رسمی را دارند شناسایی شوند.

وی افزود: «گذرگاه‌هایی که شرایط قانونی سایر گذرگاه‌ها را نداشته باشند بسته و معاملات تجاری آنها متوقف می‌شود».

سامال عبدالرحمن تصریح کرد که با اجرای این توافق، معاملات تجاری در گذرگاه های مرزی به آن چارچوب های قانونی که عراق تعیین کرده است تبدیل می شود.

این درحالی است که اخیرا مدیرکل گمرک اقلیم کردستان اعلام کرده است ماده شماره ۱۳ قانون ۲۰۱۹ برای مدیریت گذرگاه های مرزی قرار است با هماهنگی دولت اقلیم کردستان و عراق اصلاح شود.

کد خبر 2764789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha