زیرساخت راه های کردستان ضعیف است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان گفت: زیرساخت های توسعه راه های کردستان بسیار ضعیف است  و بهبود جاده های این استان نیازمند تخصیص اعتبار و تمهیدات ویژه است.

به گزارش کرد پرس، کیومرث حبیبی در جلسه کمیسیون ایمنی راه های کردستان، گفت: در ۱۸ ماه اخیر، درصد تلفات جاده ای در استان کاهشی بوده که این مساله قابل تقدیر است اما با در نظر گرفتن نرخ رشد جمعیت و رشد اتومبیل در کشور، باید تلاش کنیم آن را مستمر کرده و به سمت صفر شدن پیش برد.

وی با اشاره به اینکه کمیت و کیفیت راه های روستایی بسیار مهم است، افزود: آسفالت راه روستایی گاهی مشکلاتی را به دلایل مختلف از جمله نبود سرعت گیر و فرهنگ رانندگی به وجود می آورد که باید رفع شود.

معاون عمرانی استاندار کردستان اظهار کرد: اقدامات فرهنگی و آموزش در راستای کاهش تصادفات و فرهنگ رانندگی، بسیار مهم است و باید در سیستم های آموزشی، مدارس و صدا و سیما برنامه های تاثیرگذاری تدوین شود.

حبیبی ادامه داد: با توجه به نزدیکی به ماه رمضان و تعطیلات نورزوی، باید وظایف خود را به درستی انجام دهیم و با آمادگی کامل به استقبال از گردشگران و مسافران و مقابله با بحران های احتمالی برویم.

وی یادآور شد: اگر چه در حوزه راه و رانندگی مسائل کمی و کیفی باید با هم در نظر گرفته شود، اما اولویت در استان کردستان که با کمبود زیرساخت رو به رو است، باید مسائل کیفی باشد و بعد کمیت هم در نظر گرفته شود.

معاون عمرانی استاندار کردستان با انتقاد از سیستم نمک پاشی، شن و ماسه در جاده ها، در سطح استان، بیان کرد: بهتر است که در این راستا از تکنولوژی های جایگزین چون سیستم نانو و نظرات دانشگاهیان استفاده کرد، چرا که این نمک و شن پاشی هر ساله در زمستان، جاده ها را با تخریب زیادی مواجه می کند.

حبیبی وضعیت محور سنندج به کامیاران را بسیار نگران کننده اعلام کرد و گفت: در استان کردستان که در حوزه زیر ساخت بسیار ضعیف است و بیشتر اعتبارات تخصیصی به بهبود راه و جاده اختصاص می یابد، این حوزه باید به صورت ویژه دیده شود.

کد خبر 2764788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha