۴۹۴۸ خانوار مرزنشین کردستانی از مزایای بازارچه های موقت مرزی استفاده می کنند

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون ۴ هزار و ۹۴۸ خانوار کردستانی از مزایای بازارچه های غیررسمی موقت مرزی سطح استان بهره مند شده اند.

به گزارش کرد پرس، بختیار خلیقی در چهارمین جلسه شورای ساماندهی مبادلات مرزی استان کردستان، گفت: از اول سال جاری تا ۲۸ آذر ماه ۹۲۲ خانوار از طریق بازارچه غیررسمی موقت مرزی سیرانبند بانه، ۴ هزار و ۱۹ خانوار از طریق بازارچه خانم شیخان و ۷ خانوار نیز از طریق بازارچه مله خورد سروآباد از مزایای واردات کالا از این بازارچه ها بهره مند شده اند.

وی با بیان اینکه در این مدت ۲۲ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار کالا از طریق بازارچه های غیررسمی موقت مرزی استان وارد شده است، اظهار کرد: از قبل تخفیف سود بازرگانی حاصل از این واردات، ۱۵۳ میلیارد تومان به حساب سرپرست خانوارهایی که از کارت مرزنشینی آنان استفاده شده، واریز شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به اینکه در این مدت برای واردات کالا از طریق بازارچه های غیررسمی موقت مرزی استان از ۲۱۹ هزار و ۳۹۷ کارت مرزنشینی استفاده شده است، افزود: عمده کالاهای وارد شده شامل کولر گازی، یخچال، ماشین ظرفشویی، آبمیوه گیری و زودپز بوده است.

خلیقی به عملکرد بازارچه های غیررسمی موقت مرزی استان در سال ۱۴۰۱ اشاره کرد و ادامه داد: در مجموع سال گذشته ۴۰ میلیون دلار کالا از طریق این بازارچه ها با استفاده از ۲۴۵ هزار و ۶۳۸ کارت مرزنشینی وارد شده بود که ۱۷۲ میلیارد تومان تخفیف سود بازرگانی را به دارندگان این کارت ها بازگردانده بود.

وی یادآور شد: بازارچه خانم شیخان مریوان فعال ترین بازارچه غیررسمی موقت مرزی استان است به طوری که از مجموع ۲۲.۴ میلیون دلار کالای وارد شده، ۱۸ میلیون دلار آن از طریق این بازارچه بوده و ۱۳۳ میلیارد تومان نیز سود بازرگانی حاصل از این واردات به صاحبان کارت های مرزنشینی پرداخت شده است.

کد خبر 2764666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha