اعتبارات هلال احمر ایلام در سال جاری ۱۶ برابر افزایش یافت

سرویس ایلام - مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ایلام در آیین نکوداشت خدمات داوطلبانه با حضور رئیس جمعیت هلال احمر کشور از ۱۶ برابر شدن اعتبارات هلال احمر استان ایلام در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، غلامرضا علیمحمدی با عنوان اینکه بیش از ۸۰ هزار نفر از مردم ایلام از خدمات داوطلبانه و معیشتی جمعیت هلال احمر بهره‌مند شدند، خاطرنشان کرد: تا کنون ۷۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض و ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال وام قرض الحسنه از محل اعتبارات ملی جذب و به بیماران نیازمند و مددجویان جمعیت هلال احمر کمک شود.

وی افزود: داوطلبان استان با استفاده از ظرفیت خیرین و فعالیت های داوطلبانه در قالب ۱۰۸ پروزه داوطلبی از جمله کاروان های سلامت، اردوهای جهادی و محرومیت زدایی، طرح همای رحمت و... بیش از ۸۰ هزار نفر از مردم مناطق محروم استان از خدمات داوطلبانه، بسته های حمایتی و معیشتی جمعیت بهره مند شدند.

وی تصریح کرد: اعتبارات استانی در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۰ به میزان ۵ برابر و در سال جاری حدود ۱۶ برابر افزایش است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ایلام ادامه داد: در ایام اربعین سال جاری تحولات خاصی در حوزه راه های استان به وجود آمد و حوزه درمان نیز از این قاعده مستثنی نبود.

علیمحمدی با اشاره به ۷ برابر شدن اعتبارات در سال جاری و از محل اعتبارات ملی و استانی نسبت به سال قبل، گفت: این حمایت ها سبب آغاز ۱۴ پروژه عمرانی در استان شد که تعدادی از آنها نیز به بهره برداری رسیده است.

وی افزود: از جمله این طرح ها راه اندازی قرارگاه مرزی اربعین در مهران، مجموعه فوق تخصصی هلال احمر که ۱۲ درمانگاه تخصصی مستقر می شوند و راه اندازی و تجهیز داروخانه جمعیت هلال احمر در شهر ایلام است.

به گزارش کردپرس، اهدای ۶۷ کمک جهیزیه به نوعروسان امدادگر هلال احمر استان ایلام به ارزش بیش از ۱۸ میلیارد ریال از بخشهای دیگر این برنامه بود.

کد خبر 2764336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha