حمایت از تولید و رفع نیاز شهروندان با کالا کارت مهر ایران محقق می شود

سرویس کردستان- مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران استان کردستان در نشستی خبری به مناسبت سالگرد تاسیس این بانک گفت: با گسترش استفاده از کالا کارت مهر ایران که یک نوع تسهیلات قرض الحسنه تا سقف 150 میلیون تومان برای هر فرد است هم برخی نیازهای شهروندان رفع می شود. در کنار آن این طرح یک اقدام عملی مناسب در جهت رونق تولید است.

به گزارش کرد پرس، حسام‌الدین اسعدی در تشریح جزییات این طرح گفت: تولیدکنندگان و ارایه دهندگان خدمات و فروشندگان کالا با امضای تفاهمنامه ای با بانک مهر ایران مشتریانش را به بانک معرفی می کنند، بانک پول کالا و خدمات فروخته شده را یکجا  به حساب فروشنده پرداخت می کند و مشتریان در اقساط وام بانک را پرداخت می کند. این وام ها بدون سپرده گذاری و قرض الحسنه با سود حداکثر 4 درصد ارایه می شود.

وی افزود: با این اقدام هم قدرت خرید مردم تقویت می شود و هم رونق تولید را شاهد خواهیم بود. لذا ما از فروشندگان و ارایه دهندگان کالاها و خدمات تقاضا می کنیم برای عقد قرارداد و استفاده از این خدمت با بانک مهر ایران تفاهمنامه امضا کنند.

اسعدی با بیان اینکه در حال حاضر نزدیک به 300 واحد تولیدی و فروشگاه و ... در استان کردستان چنین تفاهمنامه ای با بانک امضا کرده اند، افزود: طیف خدماتی که از این طریق قابل ارایه است گسترده بوده و هیچ محدودیتی برای امضای تفاهمنامه با تعاونی ها و فروشگاه ها و تولیدکنندگان وجود ندارد حتی خدمات پزشکی مانند دندانپزشکی هم شمول این طرح قرار می گیرد.

مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران استان کردستان  در ادامه با بیان اینکه در یک سال اخیر ۲۸ هزار فقره تسهیلات بدون ضامن به مبلغ بیش از ۶ هزار و ۹۴۳ میلیارد ریال در کردستان پرداخت شده است، گفت:  این بانک در کردستان ۱۴ شعبه و یک باجه در سروآباد دارد و صرفا یک بانک قرض‌الحسنه است که هیچگونه فعالیت اقتصادی ندارد.

وی اعلام کرد: تمام فعالیت‌های این بانک قرض‌الحسنه است و هیچ عقود دیگری در این بانک وجود ندارد هر چند با این روند تحول خوبی در کردستان ایجاد کرده است.

به گفته اسعدی، بانک قرض‌الحسنه مهر ایران توانسته است ۱۲ درصد سهم نقدینگی کردستان را جذب کند.

وی اعلام کرد: ۲۸ هزار فقره تسهیلات بدون ضامن به مبلغ بیش از ۶ هزار و ۹۴۳ میلیارد ریال در بازه زمانی یکسال اخیر در استان کردستان پرداخت کرده‌ایم و این در راستای فقرزدایی و تامین نیاز مستمندان و نیازمندان بوده است.

اسعدی میزان تسهیلات خرید کالای ایرانی در یک سال اخیر در کردستان را بیش از ۱۹ هزار فقره به مبلغ بیش از ۷ هزار میلیارد ریال اعلام کرد.

مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر کردستان ادامه داد: بالای ۹۸ درصد مشتریان از خدمات این بانک رضایتمندی دارند.

اسعدی تصریح کرد: از ابتدای امسال منابع بانکی مهر در کشور ۵۵ درصد رشد داشته که این رقم در کردستان ۶۵ درصد بوده است و این گواه بارز استقبال کردستانی‌ها از این بانک است.

وی ادامه داد: بیش از ۶۳ درصد تسهیلات و ۶۷ درصد افتتاح حساب در سال جاری به صورت غیرحضوری و آنلاین بوده است.

مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران استان کردستان  همچنین تعداد مشتریان این بانک در کردستان را ۲۲۰ هزار مشتری ذکر کرد.

کد خبر 2764274

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha