تعطیلی مدارس ارومیه در صورت افزایش شاخص آلایندگی انجام می گیرد

سرویس آذربایجان غربی- مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: میانگین شاخص آلودگی هوای شهرستان ارومیه در روز گذشته ۱۰۰ بوده است که در آلوده ترین ساعتها شاخص به ۱۱۸ رسیده است و اتخاذ تصمیمات ویژه در صورت افزایش شاخص های آلایندگی و کاهش کیفیت هوای ارومیه در دستور کار است.

به گزارش کردپرس، سعید شهند شامگاه دوشنبه در نشست کارگروه بررسی آلودگی هوای ارومیه افزود: سنجش میزان آلاینده های هوای شهرستان ارومیه توسط ۲ ایستگاه سنجش در بلوار شهید مدرس و پل آذربایجان انجام می‌شود.

او بیان کرد: میانگین شاخص آلودگی هوای شهرستان ارومیه در ۲۴ ساعت گذشته ۱۰۰ بوده است که در آلوده ترین ساعتها شاخص به ۱۱۸ رسیده است.

شهند با بیان اینکه در صورت تغییرات آب و هوایی و خروج از حالت سکون و پایداری، شاخصها کاهش می یابد، ادامه داد: در صورت افزایش شاخص های آلایندگی به ۱۵۰ تعطیلی مدارس و اعمال محدودیتها برای بررسی در دستور کار قرار می‌گیرد.

او با بیان اینکه توجه به سلامت شهروندان حائز اهمیت است، گفت: رصد واحدهای آلاینده و کنترل خودروها از نظر معاینه فنی و صدور هشدار در زمینه جلوگیری فعالتیهای بدنی دانش آموزان و بیماران خاص از مواردی است که اطلاعیه های لازم در این زمینه صادر شده است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اظهار کرد: طی دو روز گذشته در اثر پایداری و سکون هوا و وقوع پدیده وارونگی دما در شهر ارومیه وضعیت آلودگی هوا در حال نوسان بوده است. لذا به شهروندان عزیز خصوصا افراد دارای بیماری‌های زمینه ای قلبی و ریوی، سالمندان توصیه می شود در طی این مدت از تردد غیر ضروری در سطح شهر خودداری و حتی الامکان از منزل خارج نشوند.

او ادامه داد: به جوانان و ورزشکاران توصیه می شود تا برطرف شدن کامل آلودگی در فضای باز به ورزش نپردازند.

شنهد در خاتمه با بیان اینکه وضعیت کیفیت هوا در شهرهای استان خصوصا مرکز استان توسط ایستگاه های سنجش بصورت ۲۴ ساعت رصد و پایش می‌شود تاکید کرد: در صورت وقوع شرایط خاص و ناسالم مراتب بلافاصله و به موقع به اطلاع مردم شریف استان خواهد رسید.

کد خبر 2764044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha