داوود اوغلو خطاب به اردوغان و سران کشورهای اسلامی: هیچ شرم نمی کنید؟!

سرویس ترکیه - احمد داوود اوغلو حضور اردوغان در قاب تصویر اجلاس کاپ 28 در کنار اسحاق هرتزوگ را «شرم آور» توصیف کرد.  

به گزارش کردپرس، احمد داوود اوغلو، رئیس حزب آینده، از قرار گرفتن رجب طیب اردوغان در یک قاب عکس با حضور رئیس اسرائیل انتقاد کرد و خطاب به او و دیگر سران کشورهای اسلامی پرسید آیا هیچ خجالت نمی کشید و وجدانتان به درد نمی آید؟

بیست‌وهشتمین اجلاس متعهدین کنوانسیون تغییراقلیم سازمان ملل موسوم به «کاپ 28» (COP28) از روز پنجشنبه در شهر دبی امارات متحده عربی آغاز شد. اجلاسی که به دلیل حضور هیأت اسرائیلی با حواشی زیادی همراه شد.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه که در این اجلاس شرکت کرده بود، در قابی مشترک با حضور اسحاق هرتزوگ رئیس رژیم صهیونیستی عکس گرفت. این تصویر موجب خشم و انتقادی برخی از سیاسیون اپوزیسیون ترکیه شد.

احمد داوود اوغلو در پیامی که در حساب ایکس خود منتشر کرد، خطاب به اردوغان و سران کشورهای اسلامی نوشت: 

«ای رهبران جهان اسلام، در حالی که برادران مظلوم ما در غزه قتل عام می شوند، آیا سزاوار است که در دوبی در کنار رئیس جمهور اسرائیل در یک قاب عکس قرار بگیرید؟ آیا وجدان شما به درد نمی آید؟  هیچ شرم نمی کنید؟»

گفتنی است، اردوغان در بازگشت از همین سفر در گفتگو با خبرنگاران همراه خود از اسرائیل به عنوان قصاب غزه نام برد و گفت آن چه که در غزه در جریان است یک «تروریسم دولتی» است.

همچنین لازم به ذکر است که در ساعات پایانی روز نخست اجلاس، «علی‌اکبر محرابیان»، وزیر نیروی ایران که به‌ عنوان رئیس هیأت اعزامی از ایران برای شرکت در کاپ 28 به دبی سفر کرده بود، به محض اطلاع از سفر رئیس رژیم صهیونیستی به ابوظبی، اجلاس را ترک کرد. 

رسانه های اپوزیسیون ترکیه از جمله جمهوریت، در اخبار خود ضمن انتقاد از اردوغان برای حضور در این تصویر در کنار رئیس رژیم صهیونیستی، خبر ترک اجلاس توسط هیأت ایرانی را نیز پوشش دادند.

کد خبر 2763968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha