در غزه تروریسم دولتی در جریان است

سرویس ترکیه - اردوغان در بازگشت از اجلاس کاپ 28، از نتانیاهو به عنوان قصاب غزه یاد کرد.

به گزارش کردپرس، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه پس از بازگشت از اجلاس «کاپ 28» (COP28) در امارات متحده عربی در گفتگو با خبرنگارانش با تاکید دوباره بر لزوم دستیابی به راه‌ حل دو کشوری برای مسئله فلسطین، حملات اسرائیل به غزه را تروریسم دولتی خواند.

رئیس جمهور ترکیه در باره حملات اسرائیل به غزه گفت: «یک حادثه تروریستی بزرگ در غزه در جریان است. این یک تروریسم دولتی است. نمی‌توانیم در مقابل این تروریسم دولتی سکوت کنیم.»

اردوغان افزود: «قتل‌عامی که توسط دولت نتانیاهو در غزه انجام شده است به عنوان لکه سیاه در تاریخ ثبت شد و این لکه بر پیشانی کشورهایی که بی قید و شرط از آنها حمایت کردند نیز چسبید.»

اردوغان همچنین دولت نتانیاهو را دولت قصابان غزه نامید و خواستار بررسی اقدامات خشونت آمیز اسرائیل توسط نهادهای بین‌المللی شد.

رئیس جمهور ترکیه در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت یافتن راه حل دو دولتی برای مسئله فلسطین تاکید کرد و گفت: «اگر روی راه حل دو دولتی تمرکز کنیم، مسائل غزه و تهدید متقابل به هر حال حل خواهد شد. حذف و نابودی حماس یک سناریوی واقع بینانه نیست.»

او با بیان اینکه حماس یک گروه تروریستی نیست، ادامه داد: «من همچنان بر عقیده خود هستم، من هرگز نمی‌توانم حماس را یک گروه تروریستی بدانم، مهم نیست دیگران چه می‌گویند.»

این در حالی است که اردوغان در اجلاس کاپ 28 در تصویری مشترک با حضور اسحاق هرتزوگ، رئیس اسرائیل در یک قاب دیده می شود. اتفاقی که سبب انتقادات زیادی از او در داخل کشور شد.

در غزه تروریسم دولتی در جریان است

کد خبر 2763966

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha