هدف مقامات کرد عراق از شرکت در نشست تغییرات اقلیمی امارات

سرویس جهان- به گفته برخی فعالان حوزه مقابله با تغییرات اقلیمی، هدف سفر نخست وزیر و رئیس اقلیم کردستان عراق از شرکت در نشست تغییرات اقلیمی در امارات جذب کمکهای بین‌المللی برای مقابله با تغییرات اقلیمی در اقلیم کردستان بویژه در حوزه خشکسالی است.

به گزارش کردپرس، نچیروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان و مسرور بارزانی، نخست وزیر این منطقه، هفته گذشته‌ برای شرکت در نشست تغییرات اقلیمی در امارات به این کشور سفر کردند.

شبکه وی او ای آمریکا هدف این دو مقام ارشد حکومت اقلیم کردستان عراق از شرکت در این نشست را تلاش برای جذب کمکهای بین‌المللی برای مقابله با تغییرات اقلیمی در اقلیم کردستان دانسته است.

معروف مجید، رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست اقلیم کردستان در مصاحبه با این شبکه نسبت به تهدیدهای ناشی از تغییرات اقلیمی بر اقلیم کردستان هشدار داده است.

او در توصیف وضعیت اقلیم کردستان از نظر تهدیدات محیط زیستی گفت: اقلیم کردستان تنها حدود ۶ میلیون نفر جمعیت دارد اما بیش از  دو میلیون خودروی شخصی در آن تردد دارد.

او همچنین از نابودی حدود ۵۰ درصد از جنگل‌های اقلیم کردستان خبر داده است.

هوال احمد، رئیس بخش تغییرات اقلیمی در هیئت محیط زیست دولت اقلیم کردستان که گزارشی درباره وضعیت تغییرات اقلیمی در اقلیم کردستان در این نشست ارائه کرده است، هدف از شرکت مقامات کرد در این نشست را تشریح تهدیدات محیط زیستی در این منطقه و تلاش برای کمک‌های بین‌المللی برای مقابله با آثار تغییرات اقلیمی در این منطقه دانسته است.

این شبکه آمریکایی با اشاره به اینکه دولت اقلیم کردستان، به دلیل بحران مالی، حتی قادر به تأمین حقوق کارمندان خود نیست، از نیاز جدی اقلیم کردستان به کمک‌های بین‌المللی برای مقابله با آثار تغییرات اقلیمی خبر داده است.

کد خبر 2763904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha