حمله مسلحانه و پرتاب مواد منفجره به ساختمان HDP در آدانا

سرویس ترکیه - افراد ناشناس پس از حمله مسلحانه به ساختمان HDP در آدانا، تلاش کردند تا با پرتاب مواد منفجره آن را آتش بزنند.

به گزارش کردپرس، ساختمان حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) در آدانا روز گذشته مورد حمله افراد مسلح ناشناس قرار گرفت. این افراد پس از شلیک به سوی ساختمان سعی در به آتش کشیدن ساختمان با پرتاب مواد منفجره کردند.

به نوشته اورنسل، قسمتی از ساختمان HDP در منطقه یورگیر آدانا، بر اثر پرتاب مواد منفجره از سوی افراد ناشناس آتش گرفت.

پس از این حمله با تلاش شهروندانی که در اطراف ساختمان حضور داشتند، آتش سوزی ساختمان HDP مهار شد. اعضای HDP به اداره پلیس رفته و آنها را در جریان حمله گذاشتند. این حمله تلفات جانی به همراه نداشت.

بنا بر گزارش مزوپوتامیا، پس از حمله به ساختمان HDP در آدانا، اجزاب سیاسی و سازمان های غیر دولتی مختلفی شامل حزب مناطق دموکراتیک (DBP)، جنبش زنان آزاد (TJA)، مادران صلح، حزب جمهوری خواه خلق (CHP)، انجمن حقوق دانان معاصر (ÇHD)، انجمن حقوق بشر (İHD). حزب زحمتکشان (EMEP)، حزب سوسیالیست فرودستان (ESP)، حزب آزادی اجتماعی (TOP)، حزب کارگران ترکیه (TIP)، و حزب سوسیالیست آزادی دوباره (SYKP)، این حمله را محکوم کردند.

همچنین مردم در شهرهای ختای، اورفا، وان و آدانا با برگزاری تجمعاتی به این حمله اعتراض کردند. اعتراض مردم در آدانا در مقابل ساختمان HDP با مداخله و خشونت پلیس مواجه شد.

کد خبر 27639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha