اصلاح نواقص فنی راه آهن کرمانشاه، هزار میلیارد تومان اعتبار لازم دارد

سرویس کرمانشاه _ معاون اجرایی رئیس‌جمهور گفت: راه آهن کرمانشاه در سال‌های قبل افتتاح شده ولی دارای نواقصی است که برطرف کردن آن‌ها نیازمند ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار است تا به شرایط مطلوب خود برسد.

به گزارش خبرنگار کردپرس؛ محسن منصوری معاون اجرایی رئیس‌جمهور روز پنجشنبه ۲ آذرماه در حاشیه بازدید از پروژه‌های دارای اولویت که با حضور استاندار کرمانشاه انجام شد؛ عنوان کرد: با پیگیری‌های استاندار محترم تاکنون ۷ هزار میلیاد تومان از منابع مصوبات سفر رئیس جمهور وارد استان شده است و کارگاه ها و پروژه های مرتبط با سفر فعال هستند.

وی از پروژه راه آهن کرمانشاه به عنوان تکمیل کننده کریدور شرقی _ غربی کشور نام برد و گفت: راه آهن کرمانشاه در سال‌های قبل افتتاح شده ولی دارای نواقصی است که برطرف کردن آن‌ها نیازمند ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار است تا به شرایط مطلوب خود برسد.  

منصوری گفت: متاسفانه به دلیل عدم رعایت برخی ملاحظات فنی و دقت نظرها، سرعت قطار در برخی گلوگاه ها و نقطه‌ها  بسیار کاهش پیدا می‌کند و این امر موجب کاهش استقبال مسافران شده است.

وی گفت: برخی ایستگاه ها نیازمند تکمیل هستند که با توجه به بررسی‌های صورت گرفته با تزریق منایع مالی این طرح قابل انجام است و به عنوان یک اولویت دنبال می شود.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور در ادامه پیرامون تکمیل راه آهن کرمانشاه _ خسروی گفت: این مسیر از نظر اقتصادی، و گردشگری و تردد مسافری و حمل بار از اهمیت بسیاری برخوردار است.

وی همچنین عنوان کرد: کرمانشاه دروازه ورود به بغداد و عتبات عالیات است و در اربعین گذشته حجم بسیار زیادی از زوار حسینی از طریق مرز خسروی به کربلا عازم شدند.

منصوری تکمیل مسیر کرمانشاه _ خسروی را نیازمند ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار دانست و گفت: تکمیل این مسیر از اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی و مجموعه اجرایی کشور است و در همین راستا تکمیل فاز اول آن تا اسلام آباد در دستور کار قرار دارد. 

وی با اشاره به اینکه تامین منابع این پروژه تا قبل از سفر دنبال می شود، در ادامه گفت: بخشی از اعتبارات مورد نیاز از طریق مصوبات سفر تامین خواهد شد و همچنین مجوزهایی برای تامین اعتبار طرح های راه و ریل از محل اعتبارات ارزی و تهاتر نفت صادر شده است که تلاش می کنیم برای این پروژه هم این امکان در نظر گرفته شود.

وی گفت: با توجه به اعلام آمادگی بخش خصوصی تلاش می‌کنیم از ظرفیت این بخش برای تکمیل این طرح استفاده کنیم. 

معاون اجرایی رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنانش به پروژه بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی اشاره کرد و گفت: این پروژه‌ ۲۰ درصد پیشرفت دارد و تلاش می کنیم از راه‌های مختلف منابع مورد نیاز این پروژه تامین شود. 

وی ادامه داد: در دور دوم سفر رئیس جمهور اعتبار مناسبی به این پروژه اختصاص می‌یابد و همچنین از محل مولدسازی اموال علوم پزشکی استان بخش دیگری از منابع تامین می‌شود. 

منصوری گفت: یک مجموعه از بخش خصوصی برای مشارکت در این طرح اعلام آمادگی کرده است که مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی عنوان کرد: این پروژه فعال است ولی با توجه به محدویت منابع، سرعت آن پایین است ولی تلاش می کنیم با جدیت تکمیل این پروژه را پیگیری کنیم. 

محسن منصوری معاون اجرایی رئیس‌جمهور و استاندار کرمانشاه صبح امروز پنجشنبه ۲ آذر  در قالب یک سفر کاری وارد کرمانشاه شد و از ایستگاه راه آهن، خط ریلی مسیر کرمانشاه _ اسلام آباد، بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی کرمانشاه و پروژه قطار شهری به صورت میدانی بازدید کرد.

کد خبر 2763569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha