سیاستمدار برجسته کرد: کُردها نباید تصمیمات دادگاه فدرال را بپذیرند

سرویس عراق و اقلیم کردستان: یکی از سیاستمداران کُرد بابیان اینکه تصمیمات دادگاه عالی فدرال آنقدر که جنبه سیاسی دارند قانونی نیستند افزود احزاب کُرد می‌توانند تعهدی نسبت به تصمیمات دادگاه فدرال نداشته باشند.

به گزارش کردپرس به نقل از رسانه خبری آوینه، «محمود عثمان» سیاستمدار کُرد در مصاحبه‌ای با رسانه صدای آمریکا اعلام کرد دادگاه فدرال حق ندارد در مورد رئیس مجلس چنین تصمیمی بگیرد، در واقع خود دادگاه مشکل ساز شده است، هر روز تصمیم می گیرد، خیلی کارها را انجام می دهد که ربطی به این دادگاه ندارد. و روند دادرسی آن قانونی نمی‌باشد.

وی اظهار داشت باید راه چاره‌ای برای این دادگاه اندیشه شود و قانون جدیدی برای آن وضع گردد، در همان حال دادگاهی مبتنی بر قانون باشد و صلاحیت صدور چنین تصمیمات را داشته باشد، زیرا دادگاه فدرال فعلی متعلق به زمانی است که بر اساس قانون موقت «برمر» تعیین شده است.

این در حالی است که دادگاه فدرال روز سه‌شنبه  هفته گذشته حکم برکناری محمد حلبوسی از پارلمان عراق را صادر کرد که در نتیجه آن  وی همه وزرا و مقامات ارشد را مجبور به خروج از دولت کرد و فراکسیون او جلسات پارلمان را تحریم کرد.

کد خبر 2763416

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha