بگومگوی رسانه‌ای میان اردوغان و نتانیاهو

سرویس ترکیه - پس از این که اردوغان اسرائیل را تروریست خواند، دعوای رسانه ای میان اسرائیل و ترکیه بالا گرفت.

به گزارش کردپرس، پس از آغاز عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در نوار غزه و تروریست خواندن این رژیم توسط اردوغان، جنگ رسانه‌ای ترکیه و این رژیم به صورت روزانه در حال افزایش است.

به نوشته بخش کردی صدای آمریکای، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه روز چهارشنبه اسرائیل را یک دولت تروریستی خواند و اعلام کرد که این دولت در غزه مرتکب جنایات جنگی می‌شود و قوانین بین‌المللی را نقض می‌کند.

اردوغان گفت که اسرائیل غیرنظامیان را وحشیانه بمباران می‌کند و آنها را مجبور به ترک خانه‌هایشان می‌کند، بنابراین اسرائیل یک دولت تروریستی است.

رئیس‌جمهور ترکیه همچنین گفت که مبارزان حماس رزمندگان مقاومتی هستند که از سرزمین، ناموس و جان خود در برابر اشغالگری اسرائیل دفاع می‌کنند.

اردوغان پیشتر نیز گفته بود که حماس یک سازمان تروریستی نیست و برای دفاع از سرزمین و مردم فلسطین می‌جنگد.

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز به تندی به اظهارات اردوغان واکنش نشان داد و اظهار داشت که اجازه نخواهند داد آنکارا که حامی حماس است به اسرائیل درس عبرت بدهد.

نتانیاهو افزود که برخی نیروها هستند که از تروریست‌ها حمایت می‌کنند. یکی از این افراد «اردوغان» رئیس جمهور ترکیه است که از تروریست‌های حماس حمایت می‌کند و اسرائیل را کشوری تروریستی می‌خواند.

نتانیاهو در ادامه با اشاره به حملات دولت ترکیه به مناطق کردنشین، گفت که اردوغان سال‌هاست روستاهای ترکیه را بمباران می‌کند.

«الی کوهن» وزیر امور خارجه اسرائیل نیز اعلام کرد افرادی که تروریست‌ها را تبلیغ می‌کنند و از سازمان‌های تروریستی حمایت می‌کنند نباید به آنها درس‌های اخلاقی بدهند.

پس از اظهارات نتانیاهو، وزارت امور خارجه ترکیه نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که سخنان نتانیاهو بی‌اساس است و مقامات اسرائیلی نمی‌توانند مدعی اجرای قانون باشند و درباره آن صحبت کنند.

این وزارتخانه همچنین در بیانیه خود تاکید کرد که نتانیاهو و کوهن نمی‌توانند جنایات خود را با باج‌خواهی از اردوغان پنهان کنند.

گفتنی است، اگرچه رسانه ها از عبارت جنگ رسانه ای میان اسرائیل و ترکیه برای پوشش این اخبار استفاده کرده اند، اما به نظر می رسد این جنگ چیزی در حد یک بگومگوی تبلیغاتی رسانه باشد. ترکیه از دیرباز روابط تجاری عمیقی با اسرائیل دارد که برچیده شدن آنها به نفع هیچ کدام از طرفین نیست. همچنین شهروندان اسرائیل همچنان بدون نیاز به ویزا می توانند به ترکیه سفر کنند. بنابراین به نظر می رسد این درگیری های لفظی نیز در حد یک بگومگوی رسانه ای باقی بماند. زیرا اردوغان همانگونه که در جنگ اوکراین هم ثابت کرد، همیشه جانب احتیاط را درباره منافع اقتصادی و سیاسی دولتش نگه می دارد. 

کد خبر 2763355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha