کنگره جوامع دموکراتیک کردستان در اروپا خواستار حذف نام PKK از فهرست سازمان های تروریستی شد

سرویس ترکیه - کنگره جوامع دموکراتیک کردستان در اروپا خواستار لغو ممنوعیت ها علیه فعالیت های PKK در آلمان و سایر کشورهای اروپایی شد.

به گزارش کردپرس، کنگره جوامع دمکراتیک کردستان در اروپا (KCDK-E) با انتشار بیانیه ای خواستار برچیده شدن ممنوعیت ها علیه حزب کارگران کردستان (PKK) در آلمان و سایر کشورهای اتحادیه اروپا، همچنین حذف نام این سازمان از فهرست سازمان های تروریستی شد.

کنگره جوامع دموکراتیک کردستان در این بیانیه بلند که از سوی فرات و روژنیوز منتشر شد، با اشاره به آغاز روابط تجاری و سیاسی ترکیه و آلمان از سال 1992، ممنوعیت و جرم انگاری فعالیت های کردهای ساکن آلمان را خواست دولت ترکیه اعلام کرد.

کنگره جوامع دموکراتیک کردستان با بر شمردن ممنوعیت ها که شامل موارد گسترده ای از جمله ممنوعیت حمل پرچم، بنر، عکس اوجالان، راهپیمایی، حق تشکل و تجمع، است، فشار و ممنوعیت فعالیت علیه سه میلیون جمعیت کرد ساکن اروپا را امری در تضاد با سیاست های دموکراتیک توصیف کرد.

این بیانیه تغییر سیاست های اروپا به ویژه آلمان را منوط به لغو ممنوعیت PKK دانسته و اعلام کرد که این کار پیش شرط «حل مسئله کرد از طریق روش‌های دموکراتیک» است و راه را برای دموکراتیک شدن ترکیه نیز هموار می‌کند.

کنگره جوامع دموکراتیک از اتحادیه اروپا خواستار لغو ممنوعیت ها علیه PKK و دیگر سازمان های سیاسی کردی و حذف نام PKK از فهرست سازمان های تروریستی اتحادیه اروپا شد.

کنگره جوامع دموکراتیک کردستان در اروپا در پایان این بیانیه از همه کردهای ساکن اروپا خواست تا در تجمع 18 نوامبر در برلین که بر علیه ممنوعیت فعالیت های PKK در آلمان برگزار می شود، شرکت کنند.

کنگره جوامع دموکراتیک کردستان در اروپا خواستار حذف نام PKK از فهرست سازمان های تروریستی شد

عجیب این که کنگره جوامع دموکراتیک و بسیاری از سازمان های نزدیک به PKK، در بیانیه های خود همه کردهای ساکن اروپا را از طرفداران سیاسی PKK بر می شمارند. 

کد خبر 2763227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha