درست کردن دنده کباب صد کیلویی برای ثبت در گینس

سرویس کرمانشاه_ شهردار کرمانشاه گفت: قصد داریم در حاشیه جشنواره بین المللی غذا، بزرگترین دنده کباب به وزن صد کیلوگرم را ثبت گینس کنیم.

به گزارش کردپرس، نشست هماهنگی برگزاری جشنواره بین‌المللی خوراک کرمانشاه با حضور شهردار کرمانشاه، مدیرکل میراث فرهنگی و رییس سازمان فرهنگی شهرداری برگزار شد.

نادر نوروزی در این نشست اظهار کرد: متولی برگزاری برنامه های شهر خلاق در هر شهری بر عهده شهرداری هاست.

وی افزود: کرمانشاه در سال ۱۴۰۰ توانست با ثبت در یونسکو به زنجیره شهر خلاق وصل شود که این تریبون بهترین فرصت برای معرفی کرمانشاه است.

شهردار کلانشهر کرمانشاه تصریح کرد: در این راستا قصد داریم در دیماه سال جاری و درصورت مساعد بودن وضعیت آب و هوا، جشنواره بین‌المللی خوراک کرمانشاه را با حضور چند کشور خارجی و دیگر استان ها برگزار کنیم.

نوروزی با بیان اینکه برگزاری این جشنواره فرصت خوبی برای معرفی کرمانشاه است گفت: البته تحولات رخ داده در منطقه و برنامه دعوت از کشورهای حاشیه ایران باعث شده که تاریخ برگزاری فعلا نامشخص باشد.

وی خاطرنشان کرد: در حاشیه برگزاری این جشنواره که بمدت ۵ روز خواهد بود، جنگ های شادی نیز خواهیم داشت.

شهردار کرمانشاه در پایان گفت: همچنین بنابر پیگیری های صورت گرفته، قصد داریم در حاشیه این جشنواره بزرگترین دنده کباب به وزن صد کیلوگرم را ثبت گینس کنیم.

در ادامه این نشست ایمان درخشی رئیس سازمان فرهنگی و مدیر پروژه شهر خلاق اظهار کرد: برگزاری این جشنواره بین‌المللی نیاز کرمانشاه است و ان شالله با جدیت دکتر نوروزی شهردار کرمانشاه، به نحو احسن آنرا اجرا خواهیم کرد.

وی افزود: برنامه ما بعنوان شهر خلاق خوراک این است که علاوه بر برگزاری این جشنواره، قصد داریم اطلس خوراک کرمانشاه را تدوین کنیم.

رییس سازمان فرهنگی شهرداری کرمانشاه تصریح کرد: همچنین قصد داریم به رستوران های که در منو خود غذای کرمانشاه را ارائه می‌کنند، نشان شهر خلاق خوراک اهدا کنیم.

در پایان این نشست فرمانی مدیرکل میراث فرهنگی آمادگی خود را برای کمک به شهرداری در راستای برگزاری این جشنواره اعلام کرد و گفت: قصد داریم در برنامه دیگری ۴۰ خوراک کرمانشاه را ثبت کنیم.

گفتنی است که سازمان فرهنگی شهرداری کرمانشاه بعنوان دبیرخانه برگزاری این جشنواره بین‌المللی، بزودی جزییات بیشتری را از این جشنواره اعلام خواهد کرد.

کد خبر 2762568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha