بازگشایی مجدد مرز سیف منوط به رعایت ملاحظات امنیتی و انتظامی است

معاون اجرایی و سرپرست نهاد ریاست جمهوری گفت‌: بازگشایی مجدد مرز سیف سقز منوط به رعایت ملاحظات اعلامی برخی از نهادهای امنیتی و انتظامی در رابطه با شیوه بازگشایی این بازارچه است که حتما باید رعایت و اجرایی شود.

به گزارش کرد پرس، محسن منصوری در پایان سفر به استان کردستان در جمع خبرنگاران به اهداف سفر اشاره کرد و بازید از سد و خطوط انتقال چراغ‌ویس و تصفیه خانه سقز را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: عملیات اجرایی این سد از سال ۸۲ تا حدودی پیشرفت فیزیکی داشت که دارای نواقصی بود که با دستور رئیس جمهور و پیگیری‌های وزارت نیرو خوشبختانه امروز سد، تصفیه‌خانه و هم خطوط‌ انتقال به صورت کامل به بهره‌برداری رسیده و در مدار قرار گرفته است.

وی با اعلام اینکه آب سد چراغ‌ویس جزء بهترین آب‌های نه فقط استان؛ بلکه کشور است و از نظر ic و کیفیت یک آب ممتاز در اختیار مردم این خطه قرار می گیرد؛ اظهار کرد: در جریان سفر رئیس جمهور به استان کردستان این پروژه نیز با حضور استاندار و نمایندگان دولت افتتاح می‌شود.

معاون اجرایی رئیس جمهور با اشاره به اینکه بازگشایی گذرگاه سیف از مطالبات جدی مردم این منطقه که ارتزاق و معیشت آنان به این حوزه گره خورده، است، افزود: رئیس جمهور صریح و شفاف بر بازگشایی این گذرگاه تاکید و اصرار دارند که حتما باید مهم اجرایی شود.

منصوری بازگشایی مجدد این مرز منوط به رعایت ملاحظات اعلامی برخی از نهادهای امنیتی و انتظامی در رابطه با شیوه بازگشایی این بازارچه است که حتما باید رعایت و اجرایی شود.

وی با اشاره به برگزاری جلسه مقدماتی حل این موضوع در نهاد ریاست جمهوری با حضور استاندار کردستان درهفته گذشته؛ ادامه داد: در این هفته جلسه نهایی برگزار و سعی می‌کنیم در اسرع وقت این گره‌گشایی در منطقه که گره در اقتصاد و معیشت مردم انداخته بود؛ انجام شود.

سرپرست نهاد ریاست‌جمهوری یادآور شد: یکی دیگر از وعده‌های رئیس جمهور در این استان پروژه فرودگاه سقز است که خوشبختانه طی بازدیدی که انجام شد؛ اقدامات قابل توجهی انجام شده بود و تقریبا زیرساخت‌ها کامل فراهم شده است و انشالله ظرف دوهفته آینده نهایی خواهد شد و مردم سقز طی هفته‌های آینده از آن بهره خواهند برد.

منصوری بیان کرد: در هفته‌های اخیر با هدف صحت‌سنجی ۳ پرواز موفق به صورت آزمایشی در این فرودگاه اجرا و عملیاتی شده است.

وی با اشاره به اینکه از دیگر پروژه‌های مهم استانی که امروز به همراه استاندار کردستان بازدید خواهیم کرد؛ پروژه راه‌آهن سنندج- همدان است که یک پروژه ملی و راهبردی برای کل کشور محسوب می شود.

معاون اجرایی رئیس جمهور با تاکید بر اهمیت راهبردی خط ریلی همدان- سنندج تاکید کرد که این کریدور مهم و محور ترانزیتی و مسافربری ریلی به زودی با حضور ریاست جمهوری به بهره‌برداری خواهد رسید. 

منصوری ادامه راه آهن همدان- سنندج تا مرز بین المللی باشماق مریوان را از مطالبات استاندار کردستان دانست و افزود: تامین اعتبار بسیار خوبی برای پروژه ناتمام راه آهن همدان - سنندج در دولت مردمی تخصیص یافت تا هرچه سریعتراین مطالبه قدیمی و به حق مردم کردستان به اتمام برسد.

وی پیرامون مصوبات سفر اول ریاست جمهوری به کردستان گفت: تا به امروز بیش از پنج‌ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از مصوبات سفر اول تامین اعتبار و به حساب استان واریز شده است.

آنگونه که معاون اجرایی رئیس جمهوری گزارش داد از این جهت استان کردستان جزء استان‌های پیشتاز از حیث اجرای مصوبات سفرهای استانی رئیس جمهور و تامین اعتبار است.

کد خبر 2762057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha