احیای ۱۰۶ واحد تولیدی راکد در ایلام

سرویس ایلام - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام با بیان اینکه ۷۱۰ میلیارد ریال اعتبار از محل تسهیلات تبصره ۱۸ برای احیا واحدهای تولیدی راکد و افزایش ظرفیت تولید در این استان اختصاص یافته است، گفت: سال گذشته در مجموع ۱۰۶ واحد تولیدی راکد در استان احیا شده است.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، شهریار عباسی  در نشست کارگروه اشتغال و شورای توسعه تعاون استان ایلام، اظهار کرد: این میزان اعتبار در سال جاری برای احیای واحدهای راکد و افزایش تولید واحدهایی است که پایین تر از ظرفیت تولی دارند، اختصاص یافته است.

وی تاکید کرد: حمایت از واحدهای تولیدی یکی از مطالبات جامعه و از اولویت‌های اجرایی دولت سیزدهم است.

عباسی برنامه‌ریزی و اقدام به حل مشکلات واحدهای تولیدی راکد را از اولویت‌های استان ذکر کرد و گفت: دستگاه ها در سامانه احیا اقدام به بارگزاری طرح‌های سرمایه‌گذاری کنند و در این راستا چنانچه مشمول دریافت تسهیلات باشند تا سقف ۵۰ میلیارد ریال می توانند تسهیلات دریافت کنند.

معاون استاندار ایلام اضافه کرد: یکی دیگر از ردیف هایی که در بحث تسهیلات تبصره ۱۸ وجود دارد بحث افزایش ظرفیت است که واحدها می توانند در صورت افزایش ظرفیت و ایجاد اشتغالزایی بیشتر از این تسهیلات استفاده کنند.

عباسی با انتقاد از بانک های تجارت، مهر، رسالت و کشاورزی در پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸، خاطرنشان کرد: این بانک ها با تجهیز نیرو و امکانات در مدتی کوتاه نسبت به سقف پرداختی خود بایستی اقدام کنند.

به گفته معاون هماهنگی امور هماهنگی اقتصادی استاندار ایلام سال گذشته در مجموع ۱۰۶ واحد تولیدی در استان احیا شده اند که از این میزان ۳۶ واحد مربوط به حوزه صنعت، ۵۸ واحد در حوزه کشاورزی و ۱۲ واحد در حوزه گردشگری و میراث فرهنگی بوده است.

کد خبر 2761979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha