٣٥١ هزار هکتار از دیم زارهای آذربایجان غربی تحت پوشش طرح جهش تولید

سرویس آذربایجان غربی- رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت : بر اساس برنامه ابلاغی، ۳۵۱ هزار هکتار از مزارع استان تحت پوشش طرح جهش تولید در دیم زارها در سال زراعی جاری قرار می گیرد.

به گزارش کردپرس، خسرو شهبازی در یکصد و هفتادمین جلسه ستاد ملی طرح جهش تولید در دیم زارها که با حضور مقام عالی وزارت جهاد کشاورزی به صورت وبیناری برگزار شد، اظهار کرد: عملیات به زراعی در کل سطح ابلاغی ۳۵۱ هزار هکتار اجرایی خواهد شد و در سطح ۱۹۷ هزار هکتار از این طرح نیز کشاورزی حفاظتی اجرا می شود.

او بیان کرد : از مجموع ۳۵۱هزار هکتار از مزارع تحت پوشش ابلاغی طرح جهش تولید در دیم زارها، ۱۸۹ هزار هکتار از مزارع زیر کشت محصول گندم ، ۷۰ هزار هکتارمحصول جو، ۲۱ هزار هکتار نخود و ۱۴ هزار هکتار عدس قرار می گیرد.

شهبازی افزود : همچنین در حدود ۸ هزار و ۲۳۵ هکتار از دیم زارها نیز زیر کشت محصول دانه روغنی گلرنگ، ۲۶ هزار و ۷۶۵ هکتار دانه روغنی کاملینا، ۱۸ هزار هکتار علوفه و ۴ هزار هکتار گیاهان دارویی قرار می گیرد.

او ادامه داد : این طرح در همه ۱۸ شهرستان استان به غیر از چهار برج اجرا می شود. رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اضافه کرد: بیشترین سطح ابلاغی کشت مربوط به شهرستان بوکان با ۷۶ هزار و ۷۱۹ هکتار، مهاباد با ۴۴ هزار و ۵۶۳ هکتار، شاهین دژ با ۳۵ هزار و ۲۰۳ هکتار، تکاب با ۳۱ هزار و ۳۱ هکتار و ارومیه با ۲۸ هزار و۸۷۸ هکتار است.

رییس جهاد کشاورزی استان بیان کرد: در سال زراعی گذشته ۲۹۱ هزار هکتار از مزارع گندم تحت پوشش طرح جهش تولید در دیم زارها قرار گفت. امنیت غذایی یک استراتژی تاثیرگذار در سیاستگذاری‌هاست و در این میان طرح جهش تولید در دیمزارها برای تضمین اقتدار تولید در بخش کشاورزی و تضمین امنیت غذایی کشور در دستور کار قرار گرفته است.

گفته می شود؛ در اجرای طرح جهش تولید راندمان عملکرد در هر هکتار از ۸۵۰ کیلوگرم برداشت به حدود یک تن و ۳۰۰ کیلوگرم افزایش می یابد.

کد خبر 2761815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha