پیش بینی بروز گرد و خاک در کردستان

پیش بینی های اداره کل هواشناسی کردستان نشان می دهد، روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته جاری شرایط شکل گیری گرد و خاک بر روی عراق و سوریه و انتقال بخشی از آن به منطقه فراهم می شود که می تواند تا حدودی کیفیت هوا و دید افقی را در سطح استان کاهش دهد.

به گزارش کرد پرس، با توجه به بررسی و تحلیل آخرین نقشه ها و خروجی مدل های پیش یابی هواشناسی، از روز جمعه تا روز دوشنبه هفته جاری، جو منطقه نسبتا پایدار بوده و پدیده غالب طی این مدت وزش باد است.

بر اساس این گزارش، سرعت وزش باد برای بعد از ظهر روزهای دوشنبه و سه شنبه، گاهی شدید برآورد می شود و رشد موضعی ابر به خصوص از روز یکشنبه خواهد بود، به دنبال آن از روز سه شنبه موجی از غرب کشور عبور می کند.

همچنین برای روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته جاری شرایط شکل گیری گرد و خاک بر روی عراق و سوریه و انتقال بخشی از آن به منطقه فراهم می شود که می تواند تا حدودی کیفیت هوا و دید افقی را در سطح استان کاهش دهد.

از لحاظ دمایی نیز از امروز جمعه تا اواسط هفته جاری، به تدریج میانگین دمای شبانه روزی سه تا پنج درجه سلسیوس نسبت به روز گذشته افزایش می یابد. البته برای صبح فردا همچنان در برخی از مناطق شرقی و شمالی استان یخبندان صبحگاهی و شبانه تداوم خواهد داشت.

کد خبر 2761670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha