توضیح آمریکا درباره علت انهدام پهپاد ترکیه در منطقه تحت کنترل کردهای سوریه

سرویس جهان- مقامات آمریکایی با تایید انهدام یک فروند پهپاد نظامی ترکیه در منطقه تحت کنترل کردهای سوریه، این اقدام را ناخواسته و برای حفظ جان نیروهای آمریکایی اعلام کرده اند.

به گزارش کردپرس، روز گذشته و به دنبال حمله گسترده هوایی ترکیه به مواضع نظامی و غیرنظامی کردهای سوریه، یک جنگنده اف 16 آمریکایی، یکی از پهپادهای نظامی ترکیه را در استان حسکه منهدم کرد.

پات رایدر، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا درباره اقدام بی سابقه کشورش در ساقط کردن یک پهپاد نظامی ترکیه در منطقه تحت کنترل کردهای سوریه گفت: این حادثه ای تاسف بار بوده اما پهپادهای ترکیه اقدام به انجام حملات هوایی متعدد در داخل منطقه ای کرده اند که آمریکا آن را منطقه عملیاتی خود می داند.

او افزود وزیر دفاع آمریکا و رئیس کل ستاد ارتش این کشور، درباره این موضوع با یاشار گولر، وزیر دفاع ترکیه گفتگو کرده اند.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفته است هیچ یک از نظامیان آمریکایی در جریان عملیات هوایی ترکیه در سوریه مجروح نشده اند.

به گفته رایدر، بعد از رهگیری چند فروند پهپاد ترکیه در نزدیکی پایگاه آمریکا در تل بیدر، به مقامات ترکیه نسبت به این موضوع هشدار داده شد که بعد از آن پهپادها منطقه را ترک کردند. یک مقام دیگر آمریکایی به الماینتور گفت: کمی بعد یک فروند از آنها بازگشت که هدف حمله یک فروند جنگنده اف 16 آمریکا قرار گرفت و ساقط شد.

خبرگزاری های آسوشیتدپرس، رویترز و خبرگزاری فرانسه از ادامه حملات ترکیه به مواضع نیروهای کرد سوریه حتی پس از ساقط شدن پهپاد ترکیه توسط آمریکا خبر دادند.

کد خبر 2761645

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha