شکار یک رأس کل وحشی در منطقه حفاظت شده مراکان خوی

سرویس آذربایجان غربی- سرپرست منطقه حفاظت شده مراکان از شناسایی ۲ شکارچی متخلف و کشف و ضبط لاشه یک رأس کل وحشی از متخلفین در منطقه حفاظت شده مراکان، خبر داد.

به گزارش کردپرس، عزیز ابراهیمی گفت:  مأموران یگان حفاظت مراکان در گشت و کنترل و پایش منطقه با شنیدن صدای تیراندازی متوجه حضور تعدادی از شکارچیان متخلف سابقه دار در ارتفاعات منطقه دره شام شده  و با بررسی موقعیت، دو نفر شکارچی غیرمجاز را در حال حمل لاشه های شکار به طرف پایین ارتفاعات مشاهده کردند.

او ادامه داد: مأموران پس از حصول اطمینان از مسیر برگشتی متخلفین ، اکیپ کمکی را برای مسدود کردن مسیر فرارآنها اعزام می کنند اما متخلفین با مشاهده مأموران، لاشه یک رأس کل وحشی را رها کرده  و با استفاده از تاریکی شب از منطقه متواری می شوند، اما متخلفین شناسایی شده و طی تنظیم گزارش تخلف به مرجع قضایی معرفی شدند.


سرپرست منطقه حفاظت شده مراکان در پایان گفت : یگان حفاظت مراکان در راستای انجام وظایف ذاتی خود  ضمن گشت و کنترل در مناطق تحت مدیریت با برخورداری از اشراف اطلاعاتی به تخلفات زیست محیطی با فوریت واکنش نشان خواهد داد.

به گزارش کردپرس از محیط زیست، منطقه حفاظت شده مراکان  با ١٠٣ هزار هکتار وسعت و ۸ پاسگاه محیط بانی اولین منطقه حفاظت ‌شده کشور است که تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان غربی قرار دارد و شاخص‌ترین گونه های جانوری این منطقه ، نژاد خالص قوچ و میش ارمنی و کل و بز است.

کد خبر 2761601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha