کشف دستگاه شنود در خانه مسکونی جوانان کرد

سرویس ترکیه - دو عضو شاخه جوانان حزب چپ سبز در موش یک دستگاه شنود در خانه خود پیدا کردند.

به گزارش کردپرس، یک دستگاه شنود متعلق به اداره پلیس مرکزی موش در خانه محل اقامت دو جوان فعال سیاسی کرد در شهرستان موش کشف شد.

بنا بر گزارش مزوپوتامیا، دستگاه شنود در خانه مسکونی معروف چلیکل و دوستش فاروق کوچوک چلبی از اعضای شاخه جوانان حزب سبزها و آینده چپ (حزب چپ سبز) (حزب جایگزین HDP) کشف شد.

در این دستگاه شنود کارت تلفنی وجود داشت که پس از بررسی ها مشخص شد به نام اداره مرکزی پلیس موش ثبت شده است و بیش از دو ماه فعال بوده است.

این دو جوان در بررسی های به عمل آمده همچنین متوجه شدند که در زمانی که در خانه نبوده اند این دستگاه در خانه شان جاسازی شده است. 

چلیکل با بیان اینکه بارها پلیس او را تعقیب کرده است، گفت: «بارها ما را تا خانه تعقیب کردند، همیشه یک خودروی متعلق به شاخه ضد ترور پلیس (TEM) جلوی خانه ما پارک بود. آنها سعی کردند مرا تبدیل به مامور (جاسوسی) خودشان کنند. آنها مرا تهدید کردند که در صورتی که به حزب بروم هر اتفاقی برایم بیافتد خودم مسئول آن هستم. آنها همچنین چندین بار سعی کردند تلفنم را به زور روشن کنند.»

گفتنی است، پیشتر نیز یک شهروند کردستان ترکیه که به دلایل سیاسی در کردستان عراق زندگی می کند، در گزارشی اعلام کرد که لباس هایی را که از طریق اینترنت خریداری کرده است، بررسی کرده و متوجه شده که در آنها چیپ رهگیری جاساز شده است. روژ نیوز در گزارش خود ادعا کرد که سازمان اطلاعات ترکیه (میت) در لباس های برخی شهروندان کرد که از طریق اینترنت خریداری می شود، چیپ جاساز می کند.

کد خبر 2761574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha