وزارت کشور ترکیه هویت عامل اصلی حمله انتحاری را تایید کرد

سرویس ترکیه - پس از افشای هویت عاملان حمله انتحاری به ساختمان وزارت کشور، وزرت کشور ترکیه هویت نفر دوم را نیز تایید کرد؛ فردی که خود را در مقابل ساختمان وزارت کشور منفجر کرده بود.

به گزارش کردپرس، دو روز پس از این که دفتر رسانه ای نیروهای مدافع خلق (HPG) شاخه نظامی PKK، هویت دو عامل حمله انتحاری یکم اکتبر به ساختمان وزارت کشور ترکیه را افشا کرد، وزارت کشور ترکیه با انتشار اطلاعیه ای هویت نفر دوم این حمله را تایید کرد؛ فردی که خود را در مقابل ساختمان وزارت کشور منفجر کرده بود.

وزارت کشور ترکیه هویت نفر دوم حمله انتحاری را تایید کرد

بنا بر این اطلاعیه اوزکان شاهین یکی از اعضای PKK و یکی از دو عامل حمله تروریستی به ساختمان وزارت کشور بوده است که خود را در مقابل ساختمان وزارت کشور منفجر کرده بود.

لازم به ذکر است که یک روز پس از حمله انتحاری به ساختمان وزارت کشور در یکم اکتبر، HPG که پیشتر مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته بود، تصاویری از دو فردی منتشر کرد که بنا بر ادعای این سازمان این دو از اعضای HPG و عاملان حمله به وزارت کشور بوده اند. HPG این افراد را حسن اوغوز با نام سازمانی اردال شاهین متولد مرسین و اوزکان شاهین با نام سازمانی روژهات زیلان متولد وان معرفی کرد.

وزارت کشور ترکیه هویت نفر دوم حمله انتحاری را تایید کرد

بنا بر ادعای HPG ایلخان شاهین با نام سازمانی عگید وان برادر بزرگتر اوزکان شاهین نیز در سال 2011 در قندیل کشته شده است.

وزارت کشور ترکیه در روزهای گذشته (دوم و سوم اکتبر) عملیات گسترده ای را علیه نیروهای PKK در سراسر ترکیه انجام داد که در آن ها ده ها تن از اعضای HDP، پناهجویان کُرد سوری ساکن ترکیه، و شهروندان دیگر بازداشت شدند.

کد خبر 2761570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha