شناسایی هویت یکی از عاملان حمله دیروز و ضبط مقادیر زیادی سلاح در خودروی آنها

سرویس ترکیه - وزارت کشور ترکیه در اطلاعیه ای از شناسایی هویت یکی از عاملان حمله انتحاری دیروز به ساختمان این وزارتخانه خبر داد.

به گزارش کردپرس، وزارت کشور ترکیه در بیانیه ای از شناسایی هویت یکی از  اقدام کنندگان به حمله انتحاری دیروز به ساختمان این وزارتخانه خبر داد و اعلام کرد که این فرد عضو حزب کارگران کردستان (PKK) بوده است. وزارت کشور همچنین از کشف و ضبط مقادیر زیادی سلاح در خودروی عاملان حمله انتحاری خبر داد.

بنا بر اطلاعیه منتشر شده از سوی وزارت کشور ترکیه، در جریان تحقیقات هویت یکی از افرادی که دیروز یکم اکتبر به ساختمان وزارت کشور حمله کرده بودند شناسایی شد. این فرد یکی از اعضای سازمان PKK بوده است. 

در ادامه این اطلاعیه آمده است:

«در جریان بررسی خودروی مورد استفاده در این حمله، متوجه شدیم که شهروندی به نام میکائیل بوزلاغان تکنسین دامپزشکی در شهرستان دولی استان قیصریه توسط این تروریست ها به قتل رسیده و خودروی او به سرقت رفته است.

در بررسی های انجام شده در محل وقوع حمله 9 هزار و 700 گرم مواد منفجره، 3 نارنجک دستی، یک دستگاه راکت انداز، یک قبضه صدا خفه کن سلاح مارک Glock، یک قبضه کلت کمری Blow، یک قبضه اسلحه لول بلند M-4مارک کارابینا، یک قبضه اسلحه لول بلند مارک AK-47 کشف و ضبط شد.»

وزارت کشور از تداوم تحقیقات برای شناسایی فرد دیگر حمله کننده به ساختمان این وزارت خانه خبر داد. وزارت کشور ترکیه اما نام عاملان این حمله را فاش نکرد.

شناسایی هویت یکی از عاملان حمله دیروز و ضبط مقادیر زیادی سلاح در خودروی آنها

لازم به ذکر است، پیش از آغاز مراسم بازگشایی مجلس ترکیه در ساعت 9 و سی دقیقه بامداد یکم اکتبر دو نفر با یک خودروی سبک مخصوص فروشندگان با رساندن خود به مقابل در ورودی ساختمان وزارت کشور ترکیه در نزدیکی میدان کیزیلای در مرکز شهر آنکارا اقدام به انفجار بمب کردند. در نتیجه این اقدام دو فرد حمله کننده جان باختند و دو تن از نیروهای پلیس حاضر در صحنه به صورت جزئی مجروح شدند.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در سخنرانی خود در افتتاحیه مجلس این اقدام را به اعضای جماعت فتو (فتح الله گولن) نسبت داد. 

با این حال ساعاتی بعد دفتر رسانه ای یگان های مدافع خلق (HPG) شاخه نظامی حزب کارگران کردستان (PKK) با انتشار بیانیه ای مسئولیت حمله انتحاری به ساختمان وزارت کشور ترکیه را بر عهده گرفت و هدف از آن را هشدار به دولت ترکیه اعلام کرد.

وزارت دفاع ترکیه نیز در واکنش به این حمله انتحاری به ساختمان وزارت کشور در آنکارا، عملیات گسترده ای را علیه مواضع PKK در مناطق شمال اقلیم کردستان عراق از جمله متینا، خاکورک، قندیل، آمدیه، برادوست و گاره برگزار کرد.

علی یرلی کایا وزیر کشور ترکیه همچنین امروز در اطلاعیه ای از بازداشت 20 تن با ظن همکاری یا عضویت در PKK در استانبول و کرکلارئلی خبر داد.

از سوی دیگر ییلماز تونچ وزیر دادگستری ترکیه از آغاز تحقیقات قضائی گسترده درباره این حمله خبر داد. 

کد خبر 2761494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha