شما فقط باید به تصمیمات قوه قصائیه ترکیه درباره دمیرتاش احترام بگذارید

سرویس ترکیه - اردوغان با خشونت کلامی علیه خبرنگاری که از او درباره دمیرتاش پرسیده بود، به او دستور داد که به تصمیمات قوه قضائیه ترکیه درباره دمیرتاش احترام بگذارد.

به گزارش کردپرس، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه و رئیس حزب عدالت و توسعه (AKP) در واکنش به خبرنگاری که از او درباره صلاح الدین دمیرتاش، عثمان کاوالا و روزنامه نگاران زندانی پرسیده بود، با خشونت کلامی علیه این خبرنگار گفت که مسئولیت دادگاه های این افراد هیچ ربطی به او ندارد و از خبرنگار خواست که به تصمیمات دادگاه های ترکیه احترام بگذارد.

اردوغان که برای شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک رفته است، در آنجا به پرسش های آمنا نواز خبرنگار و مجری PBS پاسخ داد.

در بخشی از این مصاحبه نواز از اردوغان پرسید: «صدف کاباش روزنامه نگار ترکیه ای به دلیل انتشار چند توئیت در انتقاد به شما به اتهام توهین به شخص شما دستگیر شد؛ عثمان کاوالا فعال حقوق بشر در ماه آوریل به حبس ابد محکوم شد؛ صلاح الدین دمیرتاش، سیاستمدار مخالف دولت شما از سال 2016 در زندان به سر می برد. کسانی که از شما انتقاد می کنند می گویند این دستگیری ها برای ساکت کردن کسانی است که از شما انتقاد می کنند. این کار شما این تصور را در افکار عمومی ایجاد می کند که شما فکر می کنید این افراد تهدیدی علیه شما هستند.»

اردوغان در پاسخ گفت: «چرا شما نسبت به این موضوع اینقدر کنجکاو هستید؟ ترکیه یک کشور قانون مدار است. در کشور قانون مدار ترکیه چنین تصمیماتی توسط قوه قضاییه گرفته می شود. اگر دستگاه  قضایی اینگونه تصمیم گرفته است (که این افراد مجازات شوند)، پس بیایید به این تصمیم قوه قضاییه احترام بگذارید. من در مقامی نیستم که از طرف قوه قضاییه سخن بگویم.»

اردوغان در سخنان خود بار دیگر صلاح الدین دمیرتاش را «تروریست» خطاب کرد.

وقتی که نواز در واکنش به سخنان اردوغان درباره دمیرتاش یادآور شد که دادگاه حقوق بشر اروپا با این ارزیابی موافق نیست، اردوغان میان سخنان او پرید و گفت: « نباید سخنان من را قطع کنید. شما حق ندارید وسط حرف من بپرید. شما باید احترام بگذارید. شما باید تصمیم قوه قضاییه را محترم بشمارید.»

اردوغان افزود: «آیا قوه قضاییه آمریکا قوه قضائیه است و قوه قضاییه ترکیه قوه قضاییه (واقعی) نیست؟ شما باید به قوه قضاییه ترکیه هم احترام بگذارید.»

کد خبر 2761077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha