کاهش ۴۰ درصدی تصادفات در اربعین امسال ایلام

سرویس ایلام - فرمانده انتظامی استان ایلام با بیان افزایش ۴۰ درصدی رضایت زائران از عملکرد پلیس، گفت: امسال بیش از ۳ میلیون و ۳۰ هزار زائر از مرز مهران تردد داشته که با این حجم از ورود زائران شاهد کاهش ۴۰ درصدی تصادفات نیز بودیم.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، سردار جمال سلمانی در دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه ایلام در این باره گفت: پلیس در کنار سایر ارگان‌ها از همان روزهای ابتدایی اربعین با هدف ایجاد امنیت که یکی از بارزترین ماموریت‌های محوله بود اقدام به تقسیم بندی شهر مهران به ۴ بلوک کرد.

این مسئول انتظامی تصریح کرد: سعی کردیم فرماندهان بلوک‌ها از افراد با تجربه باشند لذا فرماندهان شهرستان‌هایی که کمتر در مسیر تردد زائران حسینی بودند را به عنوان فرمانده بلوک انتخاب کردیم و ماموریت اصلی آنان ایجاد گشت‌های منظم و هدفمند به صورت ۲۴ ساعت در شهر مهران با هدف پیشگیری از سرقت بود.

فرمانده انتظامی استان استقرار ۹ ایستگاه پلیس در مبادی و مسیر تردد زائران در شهرستان‌های عقبه را از دیگر اقدامات انتظامی دانست و گفت: وظیفه این ایستگاه‌ها روان سازی ترافیک و ارائه خدمات انتظامی به زائران در مسیرها و محورهای مواصلاتی منتهی به مرز مهران بود که به خوبی این ماموریت انجام گرفت.

سردار سلمانی در ادامه به مسئله ترافیک که یکی دیگر از ماموریت‌های پلیس بود پرداخت و گفت: در اجرای این ماموریت ۹۰ گشت پلیس راه در محورهای مواصلاتی و ۵۰ گشت پیاده و تعداد ۳۰ گشت خودرویی کار روان سازی ترافیک در داخل شهر مهران را بر عهده داشتند.

وی با بیان اینکه با تلاش کارکنان انتظامی و همراهی خوب زائران در اربعین امسال شاهد کاهش ۴۰ درصدی تصادفات در محورهای مواصلاتی استان بودیم، گفت: تصادفات فوتی نیز کاهش ۲۳ درصدی داشته است که بخشی از این موفقیت ناشی از اصلاح زیرساخت‌های جاده‌ای بود و این مهم قطعاً با همکاری خود زائران به دست آمد.

فرمانده انتظامی استان در بخش دیگری از سخنانش به افزایش رضایتمندی زائران از عملکرد پلیس پرداخت و گفت: در بررسی تماس‌های مردمی با سامانه ۱۹۷ شاهد کاهش ۷۹ درصدی انتقاد از کارکنان و به تبع آن افزایش ۴۰ درصدی قدردانی زائران از عملکرد پلیس در استان بودیم.

کد خبر 2760803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha