کشته شدن معتصم آک یورک عضو ارشد PKK در سوریه

سرویس ترکیه - میت مدعی کشته شدن معتصم آک یورک یکی از اعضای ارشد PKK در سوریه شد.

به گزارش کردپرس، سازمان اطلاعات ترکیه (میت) مدعی از پای درآوردن معتصم آک یورک (Muhtesim Akyürek) با نام سازمانی «سرحد سرهیلدان» یکی از اعضای ارشد حزب کارگران کردستان (PKK) در سوریه شد.

به نوشته آناتولی انگلیسی، منابع امنیتی که نمی خواستند نامشان فاش شود، مدعی شدند که آک یورک در عملیات فرامرزی ترکیه در منطقه آموده در شمال سوریه از پای در آمده است.

بر اساس این گزارش، آکیورک مسئول آموزش نیروهای PKK در منطقه بوده است. او از سال 2015 به شاخه روستایی PKK پیوسته و آموزش های لازم در حوزه ایدئولوژی و نظامی را دیده بود.

کشته شدن معتصم آک یورک عضو ارشد PKK در سوریه

گفتنی است، منابع امنیتی ترکیه روز جمعه 8 سپتامبر 2023 نیز با انتشار اطلاعیه ای مدعی شدند که فرید یوکسل با نام سازمانی «شرزان مأوا» یکی از اعضای ارشد PKK را در شمال کردستان عراق از پای در آورده اند. این در حالی است که آنها پیشتر در تاریخ دهم جولای 2023 هم مدعی شده بودند که فرید یوکسل با نام مستعار «باتمان شرزان مأوا» را در حالی که در غاری در زاپ پنهان شده بود کشته اند. هنوز مشخص نیست که این اخبار ضد و نقیض ناشی از اشتباهات رسانه ای نهاد های امنیتی ترکیه هستند، یا یک بازی روانی علیه نیروهای کرد محسوب می شوند.

کد خبر 2760706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha