شاخص آسفالت راه روستایی در کردستان ۷۲ درصد است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان گفت: بهره مندی از شاخص آسفالت راه روستایی در کردستان ۷۲.۲ درصد است و این میزان نسبت به میانگین کشوری ۱۱ درصد کمتر است.

به گزارش کرد پرس، فرزاد حسنی با بیان اینکه در حال حاضر راه ۴۱۵ روستای استان آسفالت نشده است، گفت: در نیمه نخست امسال ۴۰ کیلومتر از مسیر روستاهای کردستان با بیش از ۲۷۴ میلیارد تومان آسفالت شد و هزار و ۵۰۰ خانوار از این اقدام بهره مند شدند.

وی افزود: از ۶ هزار و ۱۸۳ کیلومتر راه روستایی استان، سه هزار و ۳۲۴ کیلومتر آسفالت شده است، ضمن اینکه در سفر رئیس جمهور به کردستان مقرر شد ۳۷۵ کیلومتر راه روستایی با هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان آسفالت شود که تاکنون ۲۰۵ کیلومتر آن انجام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان با اشاره به نگهداری راه های اصلی در استان، اظهار کرد: سال گذشته ۲۱۰ کیلومتر از راه های اصلی در استان روکش و آسفالت شد و امسال نیز براساس برنامه ریزی های انجام شده، ۳۵۰ کیلومتر راه اصلی آسفالت خواهد شد.

حسنی با اشاره به تفاهم نامه آسفالت محور حادثه خیز دهگلان - بلبان آباد به طول ۱۶ کیلومتر، ادامه داد: اسناد مناقصه این محور تهیه شده و کار اجرایی آن در سال  جاری آغاز خواهد شد.

کد خبر 2760703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha