ناگفته های دفاع مقدس برای نسل جدید بازگو شود

امام جمعه سنندج با بیان اینکه ناگفته های دفاع مقدس باید برای نسل امروز بازگو شود، گفت: بیان آنچه بر ملت ایران در دوران دفاع مقدس گذشت و شفاف سازی و روشنگری مردم به ویژه نسل جوان در مورد اهداف دشمنان انقلاب ما را در برابر هجمه های دشمن ایمن و بیمه خواهد کرد.

به گزارش کرد پرس، ماموستا فایق رستمی در جلسه برنامه ریزی هفته دفاع مقدس در کردستان با بیان اینکه باید روایت دفاع مقدس را از زبان زنان و مردانی که در آن دوران در نقاط صفر مرزی بودند شنید، گفت: ایثار و از خودگذشتگی رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس در برابر دشمنان تا دندان مسلح باید بازگو شود.

وی افزود: پیروز میدان دفاع مقدس در کنار شهدا و رزمندگان، خانواده شهدا و رزمندگانی بودند که در آن دوران در کنار رنج دوری و بیم جان فرزند و همسر با هجمه جدی از سوی ضدانقلاب مواجه بودند.

امام جمعه سنندج از شهدا به عنوان صاحبان واقعی انقلاب نام برد و اظهار کرد: اراده فولادین و باور و ایمان و اعتقاد مردم به ویژه رزمندگان موجب شد که ملت ایران در برابر ۵۰ کشور دنیا که تمام قدرت خود را پای کار آورده بودند تا انقلاب نوپای ایران را به زانو درآوردند در جنگ نابرابر تحمیلی پیروز شود.

ماموستا رستمی ادامه داد: بزرگترین جهاد تبیین در عصر امروز بیان رشادت ها، ایثار، شجاعت و از خودگذشتگی ملت ایران به ویژه شهدا و رزمندگانی است که همه وجود خود را در طبق اخلاص دفاع از تمامیت ارضی گذاشته اند، است همه باید در این راستا در حد توان تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه ناگفته های دفاع مقدس باید برای نسل امروز بازگو شود، یادآور شد: بیان آنچه بر ملت ایران در دوران دفاع مقدس گذشت و شفاف سازی و روشنگری مردم به ویژه نسل جوان در مورد اهداف دشمنان انقلاب ما را در برابر هجمه های دشمن ایمن و بیمه خواهد کرد.

امام جمعه سنندج بیان کرد: در استان کردستان در مسیر دفاع از اسلام و انقلاب ایثارگری هایی زیاد صورت گرفته اما متاسفانه آنگونه که باید و شاید در تبیین آن موفق نبوده ایم در این راستا نیاز به تولید محتوا داریم.

برگزاری بیش از ۱۰۰۰ ویژه برنامه هفته دفاع مقدس در کردستان

معاون هماهنگ کننده سپاه بیت المقدس کردستان نیز در این جلسه از برگزاری یک هزار و ۴۳ برنامه در قالب ۱۲ سرفصل توسط سپاه بیت المقدس همزمان با هفته دفاع مقدس در سطح استان خبر داد و گفت: بازسازی عملیات آزادسازی شهر سنندج و حضور گروهان ۴۴ نفری کردستان در مراسم رژه تهران از برنامه های شاخص در این هفته است.

سرهنگ سعید شعبانی اظهار کرد: سپاه بیت المقدس کردستان مانند سال های گذشته برنامه ریزی های لازم را برای برگزاری هرچه باشکوه ویژه برنامه های دفاع مقدس انجام داده و در همین راستا طی ستاد برنامه های دفاع مقدس تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه ۱۳۵ برنامه شاخص در سطح استان و شهرستان ها همزمان با هفته دفاع مقدس توسط سپاه برگزار می شود، افزود: ۱۲ برنامه شاخص با حضور مسئولان کشوری و استانی همزمان با هفته دفاع مقدس در مرکز استان برگزار می شود.

معاون هماهنگ کننده سپاه بیت المقدس کردستان ادامه داد: تجلیل از پیشکسوتان و وابستگان دفاع مقدس، همایش بزرگ جوانان نقش آفرین در گام دوم انقلاب اسلامی با حضور سخنران کشور، رژه نیروهای مسلح، دیدار با علما و روحانیون، همایش پیاده روی خانوادگی، زنگ مقاومت در مدارس و بازسازی عملیات آزادسازی شهر سنندج و جشنواره بانوان دفاع مقدس و افتتاح چندین پروژه عمرانی و آبرسانی همزمان با هفته دفاع مقدس در استان برگزار می شود.

سرهنگ شعبانی از تشییع پیکر شهدای گمنام در چندین شهرستان استان همزمان با هفته دفاع مقدس خبر داد و یادآور شد: به نمایندگی از قوم کرد و استان کردستان یک گروهان ۴۴ نفری از بسیجیان استان کردستان از شهرستان های سروآباد، دیواندره و کامیاران در مراسم سان و رژه تهران شرکت می کنند.

وی بیان کرد: همچنین امسال برای نخستین بار ۲۰۰ نفر از دف نوازان استان کردستان در برنامه رژه نیروهای مسلح شرکت می کنند که مقدمات کار آمده شده است.

معاون هماهنگ کننده سپاه بیت المقدس کردستان گفت: غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدا به صورت سراسری در سطح استان با حضور مسئولان و مردم ولایت مدار استان برگزار می شود و رژه موتوری در تمام شهرستان ها برگزار خواهد شد.

سرهنگ شعبانی افزود: برگزاری همایش بانوان دفاع مقدس، دیدار با خانواده معظم شهدا، برگزاری مراسم و همایش های دفاع مقدس در سطح مساجد خاص اصناف با همکاری اصناف و سازمان صمت و در نهایت براساس روزشمار این هفته برنامه های مختلف و متنوعی برگزار خواهد شد.

کد خبر 2760616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha