توزیع ۱۰۰ هزار بطری آب برای تأمین آب شرب زائرین اربعین حسینی در مرز باشماق مریوان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان گفت: با هدف تأمین آب شرب بهداشتی زائرین اربعین حسینی ۱۰۰ هزار بطری آب در مرز باشماق مریوان و بین مواکب توزیع شده است.

به گزارش کرد پرس، محمد فرهاد گفت: اقدامات ما برای ارائه خدمات آب و فاضلاب در این زمینه در ۳ حوزه شهر مریوان، مرز باشماق و موکب ها شامل ۱۷ موکب در سطح استان و ۳ موکب در سلیمانیه و کربلای عراق انجام می شود. 

وی با اشاره به وجود ۵ فقره انشعاب ثابت، افزود: اجرای ۲ کیلومتر شبکه آب و ۱.۵ کیلومتر شبکه فاضلاب، تجهیز ۵۵ چشمه سرویس بهداشتی و ۵ چشمه حمام از دیگر اقدامات شرکت آبفا در این راستا بوده است. 

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان با اشاره به وجود ۳ تانکر آبرسان سیار در مرز باشماق و ۷ تانکر در سطح استان، اظهار کرد: ۸ تانکر ثابت با ظرفیت ۲ هزار لیتر نیز برای این منظور لحاظ شده است. 

فرهاد با اشاره به تهیه تجهیزات تأمین برق اضطراری برای مواکب، ادامه داد: در شهر مریوان ۵ حلقه چاه حفاری و تجهیز شده و یک باب مخزن ۲ هزار مترمکعبی آب در حال آماده شدن است. 

وی از اتخاذ ۲ برنامه کوتاه و بلندمدت در مرز باشماق خبر داد و یادآور شد: در بخش کوتاه مدت، تجهیز ۳ حلقه چاه، شستشوی مخازن و شبکه، تجیهز ۵۸ چشمه سرویس بهداشتی و ۸ چشمه حمام و اجرای شبکه فاضلاب انجام شده و در بخش بلندمدت، حفر و تجهیز ۲ حلقه چاه، اجرای ۸ کیلومتر خط انتقال آب و احداث مخزن ۵۰۰ مترمکعبی آب در نظر گرفته شده که اقدامات بلند مدت تا سال آینده وارد مدار بهره برداری خواهد شد.

کد خبر 2760280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha