مرز مهران؛ انتخاب اول رفتن و بازگشتن از اربعین

سرویس ایلام - همواره تعداد زائرانی که پس از زیارت اربعین از مرز مهران به کشور برمی گردند، بسیار بیشتر از تعداد زائرانی است که از از این مرز خروج می کنند.

با اعلام خروج ۱۴۰ هزار نفر و بازگشت ۹۰ هزار نفر از مرز مهران، عملا از امروز موج بازگشت زائران از عتبات عالیات رقم خورده است و به گواه آمار سالهای گذشته و اعلام مسئولین، موج بازگشت از مرز مهران بسیار بیشتر از رفت خواهد بود.

اما چرا زائرانی که از مرزهای دیگر ایران به اربعین رفته اند، در بازگشت، از طریق مرز مهران به کشور باز می گردند؟

زائری که مثلا در مرز باشماق خودرو خود را پارک کرده و وارد عراق شده، ابتدا سفری چند ساعته به سلیمانیه خواهد کرد و سپس از آنجا به نجف خواهد رفت و حدودا در ۹ ساعت این مسیر را می رود. این زائر پس از اتمام راهپیمایی در کربلا برای بازگشت به سلیمانیه و سپس مرز باشماق به مشکل بر می خورد و به گواه زائرانی که این تجربه را داشته اند، ماشینی برای بازگشت پیدا نمی کنند و مجبورند به مرز مهران آمده و از مهران دربست بگیرند و به مرز باشماق بروند و خودرو خود را از پارکینگ بردارند.

این مثال در خصوص سایر مرزها نیز تقریبا صادق است و زائران در انتهای راهپیمایی برای بازگشت به نقطه خروج از سایر مرزها و رسیدن به خودروهای خود به مشکل برمی خورند و اغلب آنها برای سال آینده ترجیح می دهند که از همان ابتدا از طریق مرز مهران به عتبات مشرف بشوند. مضاف اینکه هر چند صد و هزار کیلومتر که بخواهند در کشور خود با بهترین خدمات سفر کرده و خود را به مرز مهران می رسانند.

خوشبختانه در دولت سیزدهم توجه جدی به تکمیل زیرساختهای اربعینی استان ایلام شد و امسال علاوه بر چهاربانده شدن ایلام مهران، علاوه بر ظرفیت پارکینگهای داخل شهر مهران، ظرفیت پارک بیش از ۱۸۰ هزار خودرو در پارکینگهای مجهز ایجاد شده بود و پایانه اتوبوسرانی برکت در مرز نیز با ساماندهی مناسب در کمتر از نیم ساعت آماده جابجایی زائران به استانهای محل زندگی است.

* یاسر بابایی

کد خبر 2760270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha