قندیل روی انتخابات ماه می تاثیر گذاشت/ترکیه بازی خورد

سرویس ترکیه - محرم اینجه رئیس حزب میهن مدعی تاثیر گذاری رهبران PKK بر روی انتخابات ماه می شد و آن را یکی از دلایل شکست اپوزیسیون در انتخابات پیشین دانست.

به گزارش کردپرس، محرم اینجه سیاستمدار جنجالی ترکیه و رئیس حزب تازه تأسیس میهن از تصمیم حزب خود برای شرکت در انتخابات شهرداری ها که در ماه مارس آتی برگزار خواهد شد، خبر داد. او در سخنان خود یکی از دلایل شکست اپوزیسیون در انتخابات ماه می را تاثیر گذاری قندیل (ریاست PKK) بر روند انتخاب نامزد اپوزیسیون دانست.

قندیل بر روند انتخابات تاثیر گذاشت

اینجه در ارزیابی انتخابات ماه می گذشته گفت: «در انتخابات گذشته هم قندیل بر روند این انتخابات تاثیر گذاشت و هم دادگاه هایی که باعث ایجاد ممنوعیت های سیاسی شدند. یک بازی بزرگ در ترکیه رخ داد. ما هم که دم از راه سوم زدیم به ما اتهام "تفرقه افکنی" زدند.»

اکنون همه می دانند که آدم اردوغان کیست

او با بیان این که رای دهندگان حزب جمهوری خواه خلق (CHP) همیشه رای دهندگان حزب عدالت و توسعه (AKP) را تحقیر کرده اند، خطاب به رؤسای CHP گفت: «شما گفته بودید که با 60 درصد آرا پیروز انتخابات خواهید بود. با آرای طرفداران شما، حزبی که حتی یک درصد رای هم نداشت 39 نماینده به مجلس ترکیه فرستاد. شکست خوردن در این انتخابات سخت ترین کار ممکن بود و شما از عهده این کار دشوار برآمدید و شکست خوردید. حالا همه می دانند که" آدم" ِ اردوغان کیست.»

گفته بودم باباجان و داوود اوغلو را کنار بگذارید، اما شما توجه نکردید

اینجه با بیان این که در انتخابات ماه می خواستار همکاری با CHP شده و از رهبران آن خواسته است تا علی باباجان رهبر حزب دموکراسی و پیشرفت (DEVA)  و احمد داوود اوغلو رهبر حزب آینده را از ائتلاف اپوزیسیون کنار بگذارند گفت: «من از شما چیزی طلب نکردم. اما مرا کنار گذاشتید. همین الان باباجان که نمایندگان آن با رای شما به مجلس رفته اند، دارد علیه شما سخن می گوید. نگاه کنید که به خاطر کارهای شما کل اپوزیسیون ترکیه از هم پاشیده است.»

CHP  باید تغییر را از خودش آغاز کند

محرم اینجه با اشاره به اینکه ترکیه نیاز به تغییر دارد، درخواست اکرم امام اوغلو شهردار کلان شهر استانبول برای تغییر در CHP را یادآور شد و گفت: «کسانی که خواستار تغییر در ترکیه هستند ابتدا باید در احزاب خود تغییر ایجاد کنند.»

برای شکست اردوغان باید با حزب خوب و CHP یک ائتلاف اساسی شکل دهیم

رئیس جنجالی حزب میهن، با بیان اینکه راه خلاصی از "رژیم تک نفره" دموکراتیزه کردن احزاب است، گفت: «من خطاب به حزب خوب و CHP و حزب ظفر می گویم؛ ما با هم 70 هزار عضو داریم. بیایید یک ائتلاف درست و حسابی تشکیل دهیم و راه را برای تحقق دموکراسی در ترکیه هموار کنیم. تنها با مخالفت کردن با اردوغان نمی توان در انتخابات پیروز شد.»

شرکت ما در انتخابات ماه مارس قطعی است

او بر تصمیم قطعی خود و حزبش برای شرکت در انتخابات آتی شهرداری ها در ماه مارس خبر داد و با بیان این که هیچ کس نمی تواند مثل انتخابات قبل آنها را از شرکت در انتخابات ماه مارس منصرف کند گفت: «آدم عاقل از یک سوراخ دو بار نیش نمی خورد.»

لازم به ذکر است که محرم اینجه جمله «اکنون همه می دانند که آدم اردوغان کیست» را خطاب به قلیچدار اوغلو به کار برده است. در دوران انتخابات ماه می، محرم اینجه از سوی رهبران و مقامات اپوزیسیون همچنین از سوی برخی از روزنامه نگاران متهم شده بود که از اردوغان پول گرفته است تا در میان اپوزیسیون دو دستگی ایجاد کند. حالا اینجه با بیان این که اشتباهات رهبر اپوزیسیون سبب شکست آن در انتخابات ماه می شده است، به طور سر بسته قلیچدار اوغلو را عامل پیروزی اردوغان معرفی می کند. 

کد خبر 2760200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha