گام مثبت موکب «شین» در توجه به فرهنگ اربعین

سرویس ایلام - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در از موکب هنرمندان ایران و ایلام «شین» در سه راهی کارزان در شهرستان سیروان، برپایی این موکب را گام مثبتی در راستای معرفت افزایی و ترویج فرهنگ اربعین دانست.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، حجت‌الاسلام والمسلمین الله نور کریمی تبار بعنوان مهمان ویژه ایستگاه فرهنگی هنرمندان ایلام و ایران (شین) به همراه زائران حاضر در موکب، به تماشای نمایش خیابانی در مسیر شام با موضوع اسارت اهل بیت (ع) پرداخت.

وی اجرای برنامه هایی چون نمایش و تعزیه، نماز جماعت و ماشین نویسی و دیگر فعالیت های فرهنگی و هنری برای زائران از سوی دستگاه های متولی را بسیار موثر خواند.

امام جمعه ایلام گفت: زائران باید یک زیارت همراه با معرفت را داشته باشند و فعالیت های فرهنگی مبتنی بر مبانی اربعین و قیام عاشورا از ضرورت های اصلی استان در ایام اربعین بود که با برپایی موکب فرهنگی شین، غرفه پاسخگویی به مسائل شرعی و اقامه نماز جماعت توسط طلاب، گام های خوبی در این زمینه برداشته شده است.

کریمی تبار گفت: باید این گونه برنامه های فرهنگی در سنوات آینده با جدیت و شتاب بیشتری صورت بگیرد تا شناخت زائران نسبت به واقعیت های عاشورا و پیام قیام امام حسین (ع) افزایش یابد

وی موکب بزرگ سه راهی کارزان را یکی از بهترین و کیفی ترین موکب های کشور و مورد استقبال زائران دانست و گفت: نکته حائز اهمیت در این موکب علاوه بر خدمات روتین چون توزیع آب و غذا، اجرای فعالیت های فرهنگی و هنری با مشارکت دستگاه‌های مختلف فرهنگی است.

کد خبر 2760071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha