هنر کردستانی‌ها پویا و در سیر زندگی مردمان آن جریان دارد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با بیان اینکه کردستان استانی شاخص و فاخر در حوزه فرهنگ و هنر است، گفت: هنر کردستانی‌ها زنده و پویا بوده و در سیر زندگی مردم آن جریان دارد.

به گزارش کرد پرس، علی اصغر دریایی در اختتامیه سی امین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران که در سالن فروردین مجتمع فرهنگی، هنری فجر سنندج برگزار شد، گفت: کردستان به واسطه وجود هنرمندان بزرگی همچون ضیاءالدینی‌ها، صادقی‌ها، صادقی ایوبی‌ها و ...از جایگاه رفیع در حوزه هنر و فرهنگ ایران زمین برخوردار بوده است.

وی از تلاش هنرمندانه هنرآموزان نوجوان و جوان کشور در این جشنواره برای تولید آثار فاخر تشکر کرد و اظهار کرد: امیدواریم در سال های آتی هم توفیق میزبانی چنین رویدادهایی را داشته باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اشاره به اینکه حمایت استاندار از فعالیت های فرهنگی و هنری بی نظیر است، افزود: پشتیبانی مسئولان ارشد استان برای هنرمندان مایه دلگرمی و انگیزه است.

دبیر سی امین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران هم در این مراسم بیان کرد: محور اصلی این دوره جشنواره، جوان گرایی بود و حتی پوستر این رویداد هنری را یکی از جوانان طراحی کرده بود.

مینا صدری با اعلام اینکه طراحی پوسترها دوره های آینده هم به برگزیدگان رشته طراحی و گرافیک این جشنواره سپرده خواهد شد، ادامه داد: در مجموع اجرای بسیاری از بخش های این جشنواره به جوانان واگذار خواهد شد.

وی با بیان اینکه عمق پیشینه هنر در کردستان بسیار زیاد است، یادآور شد: هنرپروری در این دیار زبانزد است و هنرمندان آن با خلق آثار خلاقانه خود نشان دادند استعداد و توانمندی زیادی در حوزه هنر دارند.

یکی از اساتید و هنرمندان شاخص کردستان در این مراسم گفت: ملاک در عالم هنر نباید کسب جایزه باشد، چگونه لحظه به لحظه با هنر زیستن هدف است.

فردین صادق ایوبی افزود: هنرمند با کارهایش هر لحظه به زیبایی های دنیا می افزایدو اینگونه است که می توان حس خوشبختی را درک کرد.

سرپرست گروه هنرمندان استان حلبچه اقلیم کردستان عراق هم در این مراسم از مسئولان اداره کل ارشاد کردستان تشکر کرد و اظهار کرد: هنر مرز ندارد و این هنر است که با قدرت جادویی خود می تواند همه اقوام و مذاهب و ادیان را دور هم جمع کند.

ئەریوان سەڵاح حەمە نووری با اهدای لوح های سپاس به مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از تلاش و حمایت های جمهوری اسلامی ایران تشکر کرد.

سی امین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران به میزبانی شهر سنندج از یکم شهریور آغاز و امروز پنجم شهریور با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

کد خبر 2760054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha