حکم دادگاه فدرال درباره نفت کردستان باعث بازنگری جریان صدر درباره ائتلاف سه گانه خواهد شد

سرویس عراق و اقلیم کردستان - یک عضو ائتلاف دولت قانون پیش بینی کرد به دنبال حکم دادگاه عالی فدرال عراق مبنی بر غیر قانونی بودن صادرات نفت توسط دولت اقلیم کردستان، سید مقتدی صدر رهبر جریان صدر درباره ائتلاف با مسعود بارزانی و محمد حلبوسی، از نظر سیاسی بازنگری کند و رهبر حزب دمکرات، عدم اجرای این حکم دادگاه عالی فدرال عراق را به عنوان پیش شرط خود برای حمایت از نامزدهای نخست وزیری اعلام خواهد کرد.

به گزارش کرد پرس به نقل از المعلومه، جاسم محمد جعفر در این باره گفت: احکام دادگاه عالی فدرال، سرآغازی برای تشکیل یک دولت قوی و قانون مند خواهد بود که هرج و مرج سیاسی بر آن تأثیرگذار نباشد.

این عضو دولت قانون تصریح کرد: حکم دادگاه عالی فدرال مبنی بر غیر قانونی بودن صادرات نفت توسط اقلیم کردستان، ضربه ای به ائتلاف سه گانه بارزانی، حلبوسی و صدر است و باعث بازنگری مقتدی صدر رهبر جریان صدر درباره ائتلاف مذکور خواهد کرد. به ویژه اینکه وی همواره خواستار انجام اصلاحات است و نمی تواند بزرگترین پرونده فساد یعنی صادرات هفت میلیون دلار نفت به اسرائیل، بدون نظارت دولت مرکزی عراق را بپذیرد.

جاسم محمد جعفر تأکید کرد: مسعود بارزانی از حکم اخیر دادگاه عالی فدرال خشمگین است و ابطال حکم مذکور را به عنوان پیش شرط برای جریانات سنی مورد حمایتش در مقابل مشارکت در دولت آتی اعلام خواهد کرد.

عضو ارشد ائتلاف دولت قانون در پایان تأکید کرد: نزاع داخلی بین طرفهای ائتلاف سه گانه ادامه خواهد داشت و نیروهای شیعه باید درباره همه ائتلافات، بازنگری و ادغام خودشان در یک ائتلاف واحد در راستای خدمت به شهروندان و اجرای قوانین اعلام نمایند.

کد خبر 27600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha