جشنواره هنرهای تجسمی فرصتی برای هنرآموزی هنرمندان جوان است

دبیر سی امین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران گفت: این جشنواره زمینه و فرصت مغتنمی است که هنرجویان در کنار اساتید قرار گرفته و از آنها مطالب و نکته های ارزشمندی را فرا گیرند.

به گزارش کرد پرس، مینا صدری در مراسم افتتاحیه سی امین جشنواره هنرهای تجسمی هنرهای تجسمی جوانان ایران که به میزبانی سنندج برگزار شد، گفت: یکی از ارزشمندی ترین کارها برای اعتلای هر حوزه ای ایجاد بستری است که جوانان و نوجوانان بتوانند در کنار اساتید خود قرار گیرند.

وی اظهار کرد: یکی از ویژگی های بارز این جشنواره برقراری همکاری و همدلی صمیمانه بین هنرمندان و اساتید در رشته های مختلف هنرهای تجسمی است.

دبیر اجرایی سی امین دوره جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران با بیان اینکه در مجموع ۸۷۸ نفر شرکت و این افراد پنج هزار و ۱۲۶ اثر به دبیرخانه ارسال کردند، افزود: ۵۶۵ نفر از شرکت کنندگان را بانوان و ۳۱۳ نفر را هم آقایان از ۳۱ استان کشور تشکیل دادند.

صدری ادامه داد: آثار ارسال شده هنرجوها و دانشجوها در ۲ رده سنی نوجوان و جوان توسط استاد کارگاه ها آثارشان مورد داوری قرار گرفت و براساس سنجش استاد کارگاه و دبیر جشنواره آثار برگزیده و به مرحله کارگاهی راه یافتند.

وی یادآور شد: داورها در مقطع نهایی در جشنواره که آثار جدیدی تولید می شود اقدام به داوری می کنند در واقع سه داور کارهای نهایی را داوری و به نفرات اول و دوم لوح های افتخار و سپاس اهدا می شود.

دبیر سی امین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران بیان کرد: این جشنواره دارای پیشینه مطلوبی است و ۳۰ دوره از آن تاکنون برگزار شده و دیگر زمان آن رسیده با رویکرد گسترده تر و در سطح بین المللی به اجرا درآید.

صدری با بیان اینکه من به عنوان یک کردستانی بسیار خوشحالم که به زادگام برگشته ام، گفت: کردستان پیشینه غنی در زمینه هنری دارد و جزو پیشروهای این حوزه به ویژه در رشته های موسیقی و مجسمه سازی است.

کد خبر 2759886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha