تداوم آتش سوزی در چاناق قلعه: خاکستر شدن 5 هزار هکتار جنگل/تخلیه 9 روستا

سرویس ترکیه - آتش سوزی گسترده در جنگل های چاناق قلعه باعث سوختن 5 هزار هکتار از جنگل ها و اراضی، تخلیه کامل 9 روستا و آوارگی شمار زیادی از مردم شد.

به گزارش کردپرس، در پی وقوع آتش سوزی در مناطق جنگلی کایادره در استان چاناق قلعه، تا کنون 9 روستا به طور کامل تخلیه شده اند و تا بامداد امروز 5 هزار هکتار از زمین های جنگلی و مراتع در آتش سوخته است. شمار زیادی از شهروندان ساکن در این مناطق آواره شده اند.

بنا بر اعلام کارشناسان با وجود مداخله تیم های اطفای حریق وزش شدید باد که یکی از ویژگی های اقلیمی منطقه تنگه داردانل است، باعث گسترش آتش در مدت زمان کوتاهی از آغاز این آتش سوزی شده است. همچنین پرندگانی که با بال های سوخته از آتش فرار می کردند، آتش را به مناطق دیگر سرایت داده اند. هفت فروند هواپیمای اطفای حریق و 22 فروند بالگرد برای خاموش کردن این آتش سوزی به منطقه اعزام شده اند. 

بنا بر گزارش ها، دود ناشی از این آتش سوزی وسیع باعث آسیب به 83 تن از شهروندان ساکن در مناطق روستایی چاناق قلعه شد و آنها را راهی بیمارستان کرد. حال 8 تن از این افراد وخیم اعلام شده است. 

تداوم آتش سوزی در چاناق قلعه: خاکستر شدن 5 هزار هکتار جنگل/تخلیه 9 روستا

در این آتش سوزی حیوانات زیادی جان خود را از دست دادند، 5 خانه در روستای اولوپینار و 4 خانه در روستای یاغجیلار آسیب دیدند.  85 راس گوسفند و 3 راس گاو تلف شدند و به 10 اسطبل نگهداری حیوانات خسارت وارد شد. هنوز از شمار حیوانات وحشی تلف شده در آتش سوزی اطلاع دقیقی در دست نیست. تیم های دام پزشکی که به طور داوطلبانه به منطقه اعزام شده اند، به طور رایگان حیوانات مردم را مداوا می کنند.

سرایت آتش سوزی از جنگل ها به مناطق مسکونی باعث تخلیه 9 روستا به طور کامل شد. هزار و 251 تن از ساکنان روستاهای تخلیه شده در خوابگاه های وزارت علوم ترکیه سکنا داده شدند.

آتش سوزی باعث بسته شدن تنگه داردانل از دو جهت شد. همچنین بزرگزاه چاناق قلعه - چان به روی  خودروهای غیر نظامی بسته شد تا تیم های اطفای حریق بتوانند با سرعت بیشتری تردد کنند.

استاندار چاناق قلعه با اعلام حدودی خسارات ناشی از آتش سوزی گفت که روند تخلیه روستاهای اطراف منطق جنگلی چاناق قلعه ادامه دارد. او از شهروندان ساکن در مناطق اطراف خواست تا در آمادگی برای تخلیه به سر ببرند و هشیار باشند.

تداوم آتش سوزی در چاناق قلعه: خاکستر شدن 5 هزار هکتار جنگل/تخلیه 9 روستا

کد خبر 2759883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha