هر چه قدر شهرداران ما را برکنار کنند باز هم ما شهردارهای خودمان را انتخاب می کنیم

سرویس ترکیه - در انتخابات شهرداری ها در ماه مارس آینده،  HDP با وجود احتمال برکناری شهردارهای منتخبش باز هم به پیشواز انتخابات خواهد رفت. 

به گزارش کردپرس، پاکیزه سینمیلی اوغلو رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) شاخه آنکارا در سخنانی در اعتراض به غصب حقوق مردم از سوی حکومت ترکیه به ویژه درباره برکناری شهرداران منتخب مردم در کردستان ترکیه، گفت که با وجود این برکناری ها کردها همچنان به انتخاب شهرداران خود ادامه خواهند داد. 

شاخه استانی HDP در آنکارا روز گذشته کنفرانسی مطبوعاتی را در اعتراض به برکناری شهرداران منتخب مردم در استان های کرستان ترکیه برگزار کرد. سینمیلی اوغلو در این نشست با اشاره به این که پس از برکناری شهردار های منتخب مردم از سوی دولت و انتصاب متولیان دولتی به جای آنها، بسیاری از نهادهای مردمی مانند موسسات مطالعاتی و سازمان های طرفداری از حقوق زنان منحل شدند، خطاب به دولت ترکیه گفت: «ما هرگز از حقوق و دستاوردهای خود دست نخواهیم کشید. ما با پارادایم آزادی خواهانه و  دموکراتیک خود به پیروزی دست خواهیم یافت.»

سیمینلی اوغلو دلیل اصلی بحران‌های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی جاری در ترکیه را «سیاست های جنگ افروزانه و بر پایه خشونت دولت» عنوان کرد و گفت که «ترکیه از وضعیت کشور بودن به وضعیت رژیم شدن تغییر کرده است.» 

رئیس مشترک HDP آنکارا، با اشاره به برکناری شهرداران منتخب مردم توسط دولت گفت: «شهردار انتصابی نشان دهنده بحران مملکت داری این دولت است. متولی بحران در این کشور دولت است. تا زمانی که مسئله کرد در این کشور حل نشود این بحران در وهله اول به ساختار حکومت ترکیه آسیب خواهد زد. انتصاب متولی های دولتی به جای شهرداران منتخب مردم، غصب اراده مردم است.»

گفتنی است، با نزدیک شدن به زمان انتخابات شهرداری ها در ماه مارس آتی، HDP نیز در حال آمادگی برای شرکت در انتخابات است. HDP روز گذشته در بسیاری از استان ها نشست مطبوعاتی برگزار کرد و به موضوع انتصاب متولیان دولتی به جای شهرداران منتخب مردم اعتراض کرد. ر این نشست ها اعضا و طرفداران HDP، سازمان های مردم نهاد و اعضای جمعیت مادران صلح نیز حضور داشتند.

کد خبر 2759708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha