استفاده بهینه از ظرفیت‌های مرز تمرچین برای اربعین لحاظ شود

سرویس آذربایجان غربی- بازرس‌کل آذربایجان‌غربی خواستار استفاده بهینه از ظرفیت‌های مرز تمرچین برای اربعین شد

به گزارش کردپرس، بازرس کل قضایی استان به همراه فرماندار پیرانشهر و جمعی از مدیران کل دستگاه‌های ذی ربط از مرز تمرچین بازدید کرده و از نزدیک با اقدامات دستگاه‌های اجرایی استان در خصوص ایجاد و فراهم سازی زیرساخت‌های لازم به منظور تسهیل در اعزام زائران حسینی در ایام اربعین، آشنا شدند.

 در جریان  این بازدید آنها در روند تکمیل و آماده سازی پارکینگ‌های خودرو، استراحتگاه‌ها و ایستگاه‌های اسکان و پذیرایی در مسیر منتهی به مرز تمرچین و امکانات و سرویس‌های بهداشتی و .... قرار گرفتند.

بازرس کل استان آذربایجان غربی در جلسه ویژه ستاد اربعین که در محل پایانه مرز تمرچین برگزار شد، بر لزوم تسریع در روند تکمیل کامل زیرساخت‌ها و تحقق برنامه‌های پیش بینی شده اعلام کرد؛ سال قبل سال آزمون و خطا بود و امسال باید سال استفاده بهینه از توانمندی‌ها، مزیت‌ها و ظرفیت‌های منطقه و استان باشد.

روح‌الله محبوبی با اشاره به مزیت‌های موجود این گذرگاه از جمله شرایط آب و هوا و امکانات و تدابیر اندیشیده شده، هم در مسیر و هم در محل پایانه مرزی از حیث برپایی گیت‌ های کنترل جهت ورود و خروج زوار محترم و برپایی موکب‌های پذیرایی و بسیج تمام نیروهای استانی، بر لزوم اطلاع رسانی و تبلیغات گسترده برای آگاه سازی عموم هموطنان از اقدامات، شرایط و تدارکات صورت گرفته در این گذرگاه، جهت مراسم اربعین حسینی تاکید کرد.

مرز تمرچین در شهرستان پیرانشهر استان آذربایجان غربی از مرکز استان 160 کیلومتر فاصله دارد و از سال گذشته بعنوان یکی از گذرگاه‌های رسمی برای عبور زائران اربعین در نظر گرفته شده و این آمادگی وجود دارد که امسال 500 هزار زائر از این مرز عازم مراسم اربعین شوند.

سال گذشته نیز  بیش از 50 هزار زائر از طریق این مرز وارد کشور عراق شدند.

کد خبر 2759586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha