تعریف ۲۳ پروژه سرمایه گذاری برای توسعه سنندج/تمرکز زدایی از مرکز شهر دغدغه شورا

بهروز ابراهیم آبادی عضو شورای شهر که طی ۲ سال گذشته به عنوان رئیس کمیسیون سرمایه گذاری، کارآفرینی، گردشگری و اشتغال شورای شهر سنندج مشغول به فعالیت بود، در انتخابات جدید هیئت رئیسه شورای شهر سنندج به عنوان رئیس کمیسیون حاشیه و نواحی منفصل شهری انتخاب شد؛ در گفت و گو با خبرگزاری کرد پرس، دستاوردهای ۲ ساله خود در زمان مسئولیت در کمیسیون سرمایه گذاری را برای مردم شهر سنندج تشریح کرد.

به گزارش کرد پرس، بهروز ابراهیم آبادی  گفت: هر سال در ۱۴ مرداد ماه انتخابات هیئت رئیسه شورای شهر سنندج برگزار می شود که بر اساس آن در ۲ دوره گذشته بنا بر رشته تحصیلی مرتبط و همچنین با توجه به اینکه در سازمانی اقتصادی مانند صنعت، معدن و تجارت استان کردستان مشغول به خدمت بوده ام، مسئولیت کمیسیون سرمایه گذاری، کارآفرینی، گردشگری و اشتغال شورا به بنده سپرده شد.

وی افزود: با توجه به اینکه در ۱۴ مرداد ماه سال جاری این انتخابات بار دیگر برگزار شد، بنده به عنوان رئیس کمیسیون حاشیه شهر و نواحی منفصل شهری انتخاب شدم و از همین رو اقداماتی که در طول ۲ سال گذشته در کمیسیون سرمایه گذاری با مسئولیت بنده انجام گرفته را قصد دارم برای مردم شهر سنندج که وامدار آرای آنان هستم، تشریح کنم.

رئیس کمیسیون حاشیه و نواحی منفصل شهری شورای شهر سنندج اظهار کرد: در دوره های گذشته شورای شهر سنندج ۳ پروژه سرمایه گذاری مشکل دار تعریف شده بود که به عنوان میراثی به اعضای دوره ششم شورای شهر رسید که یکی از آنها پارک ملت، یکی سنه سنتر و دیگری فامیلی لند بود.

ابراهیم آبادی ادامه داد: متاسفانه چون در واگذاری هر ۳ پروژه روند قانونی آن به درستی سپری نشده بود، اتفاقاتی افتاد و پروژه سنه سنتر نتوانسته جوابگوی طرحی باشد که از ابتدا برای آن تعریف شده بود و پروژه ای که با مشارکت سرمایه گذار بخش خصوصی قرار بود برای جابجایی تاناکورا اجرا شود، اما امروز در مسیر دیگری قرار دارد.

وی یادآور شد: پروژه فامیلی لند نیز توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کردستان حکم خلع ید آن برای شهرداری سنندج گرفته شد و علیرغم تمام سرمایه گذاری های صورت گرفته اکنون در تملک اوقاف قرار گرفته است.

رئیس سابق کمیسیون سرمایه گذاری، کارآفرینی، گردشگری و اشتغال شورای شهر سنندج بیان کرد: پارک ملت سنندج نیز متاسفانه با شرایط خاصی به سرمایه گذار بخش خصوصی واگذار شده بود و حتی مصوبه کمیته انطباق را هم نداشت و همین مسئله باعث شد تا شهر سنندج به مدت ۱۵ سال بدون شهر بازی بماند.

ابراهیم آبادی گفت: درسال اول مسئولیت در کمیسیون سرمایه گذاری همراه با سازمان سرمایه گذاری شهرداری سنندج جلسات متعددی را برای احصای پتانسیل و ظرفیت های شهر سنندج در بحث سرمایه گذاری برگزار کردیم تا بتوانیم سرمایه گذارانی را جذب کنیم تا شهرداری سنندج را به درآمد پایدار برساند.

وی افزود: اگر شهرداری ها به درآمد پایدار برسند، قطعا قدرت مانور و خدمت به مردم شهر نیز افزایش می یابد و می توان پروژه های بیشتری را در حوزه عمران شهری تدوین کرد.

رئیس کمیسیون حاشیه و نواحی منفصل شهری شورای شهر سنندج اظهار کرد: در نهایت پس از برگزاری این جلسات ۲۳ ظرفیت و پتانسیل بالقوه شهر سنندج با میزان سرمایه گذاری ۵ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان در حوزه های مختلف شناسایی شد.

ابراهیم آبادی ادامه داد: پارک ۱۰ هکتاری نیشتمان، پارک آبی معلم، پارک ۴۳ هکتاری پیرچنار، شهر بازی پارک کودک، شهر بازی پارک بعثت، شهر بازی نایسر و پارک ۷۷ هکتاری سرینجیانه که قرار است در آنجا مجتمع عظیم گردشگری، هتل ۵ ستاره، مجتمع های خرید، مجتمع های تفریحی و شهربازی و ... طراحی و احداث شود که منتظر ورود یک سرمایه گذار است، از جمله ۲۳ پروژه تعریف شده در کمیسیون سرمایه گذاری شورای شهر در ۲ سال گذشته است.

وی یادآور شد: ساماندهی محور قشلاق - گریزه که ۵ هزار و ۴۰۰ متر طول دارد و می توان مجموعه ورزش های آبی را در این منطقه راه اندازی کرد، پارک ۲۳ هکتاری روجیار، پارک توس نوذر، پارک دادگستری و پارک ۱۴۰ هکتاری سد وحدت نیز با همکاری اداره کل منابع طبیعی کردستان طراحی شده و قرار است در ۳ فاز پاراسل، اسکی روی آب و قایق سواری احداث شود، بخش دیگری از پروژه های تعریف شده در کمیسیون سرمایه گذاری شورای شهر سنندج است که در طول ۲ سال گذشته تدوین و برنامه ریزی شده است.

رئیس سابق کمیسیون سرمایه گذاری، کارآفرینی، گردشگری و اشتغال شورای شهر سنندج بیان کرد: یکی از دغدغه های ما در طول ۲ سال گذشته تمرکز زدایی از مرکز شهر سنندج بود و با توجه به اینکه تنها در بخشی از شهر سنندج مجموعه های تفریحی و گردشگری وجود داشت، در ۲ سال گذشته کمیسیون سرمایه گذاری پروژه هایی را تعریف کرد که در حواشی شهر نیز امکانات رفاهی و تفرجگاه هایی احداث شود.

ابراهیم آبادی گفت: خوشبختانه در نایسر ۲ زمین چمن مصنوعی و در ننله یک زمین احداث شد و در حسن آباد نیز احداث یک زمین چمن مصنوعی دیگر در دست اقدام است و به زودی به بهره برداری می رسد.

وی افزود: در کنار تمام این موارد ساماندهی میدان گاز سنندج در کمربندی پارک جنگلی آبیدر در دستور کار این کمیسیون قرار گرفت و ۷ بوفه طراحی و با هزینه خود سرمایه گذاران احداث شد و با میانگین ماهیانه ۲۲ میلیون تومان در اختیار سرمایه گذاران قرار گرفت که همین مسئله علاوه بر ایجاد یک درآمد پایدار برای شهرداری، برای حدود ۵۰ نفر نیز ایجاد اشتغال کرده است.

رئیس کمیسیون حاشیه و نواحی منفصل شهری شورای شهر سنندج اظهار کرد: یکی دیگر از پتانسیل های شهر سنندج و کلا مناطق کُردی، تنوع غذایی و موسیقی است که همین مسئله باعث شد به فکر احداث خیابان غذا و موسیقی افتاده و در حال حاضر نیز در بلوار حمدی شهرک بهاران، این محل در حال احداث است.

ابراهیم آبادی ادامه داد: در خیابان غذا و موسیقی ۱۰۰ غرفه طراحی شده که بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته ۱۰ درصد آنها به هنرمندان، ۱۰ درصد به خانواده شهدا و ایثارگران، ۱۰ درصد به ورزشکاران و ۱۰ درصد آنها نیز به معلولان واگذار شده و بقیه غرفه ها نیز پس از طی کردن روال قانونی در اختیار عموم مردم قرار می گیرد.

وی یادآور شد: در کنار تعریف تمام این پروژه ها، کار بزرگی برای شهرداری سنندج که از سال ۱۳۰۱ تاسیس شده است، انجام شد و آن هم ثبت معدن سنگ لاشه به نام شهرداری بود تا دیگر مجبور به خرید مصالح از بخش خصوصی برای انجام پروژه های عمران شهری نباشد.

رئیس سابق کمیسیون سرمایه گذاری، کارآفرینی، گردشگری و اشتغال شورای شهر سنندج بیان کرد: همچنین با توجه به فعالیت های عمران شهری در سنندج، برای نوسازی جدول ها، نیوجرسی ها و سنگ فرش های خیابان، جواز تاسیس تولید مصالح بتنی مسلح و غیرمسلح را اخذ کردیم تا با استفاده از مواد اولیه ای که از معدن سنگ و شن خود شهرداری برداشت می شود، هزینه های عمرانی را به حداقل برسانیم.

ابراهیم آبادی گفت: با راه اندازی این واحد تولیدی علاوه بر تامین مصالح مورد نیاز خود شهرداری سنندج، می توان مصالح مورد نیاز دیگر شهرداری های استان و حتی خارج از استان را نیز تامین کرد.

وی افزود: در کنار تمام این فعالیت ها که در ۲ سال گذشته در کمیسیون سرمایه گذاری شورای شهر سنندج انجام شده، با توجه به اینکه در دولت طرح نهضت ملی مسکن در حال اجرا است و میزان واحدهای تولید بتن های آماده در سنندج جوابگوی حجم فعالیت ها نیست، جواز تاسیس کارخانه تولید بتن به نام شهرداری سنندج اخذ شده است. 

رئیس کمیسیون حاشیه و نواحی منفصل شهری شورای شهر سنندج اظهار کرد: با تعریف این پروژه ها اگر هیئت رئیسه جدید شورای شهر سنندج بحث تجهیز معدن سنگ لاشه، احداث کارخانه قطعات بتن و احداث کارخانه بتن آماده شهرداری سنندج را به طور جدی پیگیری کند، می توان علاوه بر اشتغال زایی برای بیش از ۳۰۰ نفر در این مجموعه ها، زمینه درآمدهای میلیاردی را به صورت پایدار برای این مجموعه فراهم کرد.

ابراهیم آبادی ادامه داد: اکنون نیز با تعریف پروژه های عمران شهری در مجموعه شهرداری سنندج با کمک کمیسیون سرمایه گذاری شورای شهر، سنندج به یک کارگاه بزرگ عمرانی تبدیل شده و بیش از ۶۰ درصد مساحت شهر سنندج در حال نوسازی است و روکش آسفالت خیابان، جدول گذاری و سنگ فرش معابر نیز به طور جد در دستور کار قرار گرفته است.

وی یادآور شد: امیدوارم در مسئولیت جدید نیز همانند کمیسیون سرمایه گذاری، کارآفرینی، گردشگری و اشتغال شورای شهر سنندج بتوانم در طول دوران خدمتم در کمیسیون حاشیه شهر و نواحی منفصل شهری، بخشی از مشکلات، درد و رنج هایی که مردم این مناطق با آنها روبرو هستند را مرتفع کنم.

کد خبر 2759441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha