کردستان میزبان مسابقات ملی ورزشی مادر و دختر، پدر و پسر

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گفت: مسابقات ملی ورزشی مادر و دختر، پدر و پسر به میزبانی استان کردستان از ۱۸ تا ۲۸ مرداد ماه جاری در سنندج برگزار می شود.

به گزارش کرد پرس، هاشم ناظمی جلال در نشست خبری با رسانه های کردستان، گفت: ۲۴ هزار نیروی فرهنگی و حدود ۳۲۰ هزار دانش آموز برای سال تحصیلی جدید ساماندهی می شوند که کار آسانی نیست، چرا که باید به گونه ای عمل کرد که همه از وضعیت کاری و تحصیلی خود راضی باشند.

وی اظهار کرد: آزمون استخدامی که اخیرا برگزار شد ۴۸۰ نفر قرار است که در آزمون کتبی قبول شده اند، در حوزه آموزش ابتدایی استخدام شوند و همچنین در حوزه آموزش متوسطه نیز قرار است ۴۰۰ نفر به کار گیری شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان افزود: ۱۳ هزار و ۸۰۰ نفر از فرهنگیان استان به بحث رتبه بندی خود معترض بودند که در این ایام در تلاش هستیم آنها را مجدد بررسی و رتبه بندی جدید را اعمال کنیم.

ناظمی جلال ادامه داد: میزبانی جشنواره ملی مادر و دختر، پدر و پسر به استان کردستان واگذار شده که بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته از ۱۸ تا ۲۸ مرداد ماه جاری در سنندج برگزار می شود.

وی یادآور شد: در بحث مسابقات ورزشی دانش آموزی نیز که در ۴ سطح مدرسه، شهرستانی، استانی و کشوری برگزار می شود و مسابقات با حضور ۱۵۰ هزار نفر در رشته های مختلف و مقاطع تحصیلی متفاوت در ۲ حوزه دختران و پسران برگزار شد

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان بیان کرد: ۴۶۰ نفر از دانش آموزانی که در مسابقات ورزش دانش آموزی استانی توانستند موفقیت کسب کنند به مسابقات ملی اعزام می شوند تا بتوانند در این مسابقات نیز برای کردستان افتخاراتی کسب کنند.

ناظمی جلال گفت: میزبانی ۲ رشته ورزشی از این مسابقات به کردستان واگذار شد که یکی استعدادهای درخشان با حضور ۶۰۰ نفر از سراسر کشور در سنندج برگزار و دیگری جشنواره ژیمناستیک مادر و دختر، پدر و پسر است که با حضور یک هزار و ۶۴۸ نفر در روزهای آینده برگزار می شود.

وی افزود: در حوزه المپیادهای علمی و ورزشی نیز دانش آموزان کردستانی با توجه به استعدادی که دارند، توانسته اند در سطح جهانی رتبه هایی را کسب کنند.

کردستان در سرانه فضای ورزش دانش آموری رتبه ۲۹ کشور را دارد

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش کردستان نیز در این نشست اظهار کرد: در کل کشور ۵ استان میزبان مسابقات کشوری بوده که کردستان یکی از این استان ها است و یک تیم ۱۲۵ نفره و ۱۲۰ نفر به عنوان داور ما را در راه برگزاری این مسابقات کمک می کنند.

افشین خوشگوار ادامه داد: از سال گذشته با هدف ایجاد فضاهای ورزشی درون مدرسه ای، ۲ هزار و ۱۰۰ فضای جدید در کشور قرار است تاسیس شود که سهم استان کردستان ۵۹ فضا شامل چمن مصنوعی، سالن ورزشی سقف کوتاه، سالن ورزشی سقف بلند و کف پوش روباز است.

وی یادآور شد: ۲۸ هزار متر مربع فضای ورزشی به فضاهای دانش آموزی سطح استان با اقدامات صورت گرفته افزوده شده و برای سال جاری نیز ۱۹ فضای ورزشی جدید در دستور کار قرار گرفته است تا بتوان کمبود سرانه ورزشی دانش آموزی را کاهش داد.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش کردستان بیان کرد: در بحث مسابقات ورزشی نیز علاوه بر میزبانی، ۲۴۰ دانش آموز کردستانی دختر و پسر در سایر استان های کشور برای حضور در رشته های مختلف ورزشی حضور خواهند یافت.

خوشگوار گفت: ما از لحاظ سرانه فضای ورزشی دانش آموزی رتبه ۲۹ کشور را داریم اما از حیث کسب موفقیت های ورزشی، جزو ۱۰ استان برتر کشور هستیم.

کد خبر 2759219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha