با فرمان اردوغان رؤسای پلیس 52 استان ترکیه تغییر کردند

سرویس ترکیه - اردوغان رؤسای پلیس 52 استان ترکیه، از جمله استان های آنکارا، اورفا، موش، حکاری و ارزروم را تغییر داد. 

به گزارش کردپرس، با صدور فرمانی که با امضای رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه منتشر شد، رؤسای پلیس 52 استان تغییر کردند. روسای پلیس 24 استان از جمله آنکارا، ازمیر، بورسا، دنیزلی، ارزروم، ادیرنه، اورفا و موغلا که در دوره سلیمان سویلو وزیر کشور سابق منصوب شده بودند، تغییر کردند. همچنین معاونان ریاست پلیسی در استان ها که در دوره سویلو  منصوب شده بودند نیز برکنار و جایگزین شدند.

بنا بر گزارش بیرگون، با صدور فرمانی از سوی اردوغان، ریاست پلیس استان های آنکارا، ازمیر، دوزجه، بارتین، زونگولداغ، موغلا، غازی آنتپ، قریخ قلعه، سامسون، ارزروم، دنیزلی، ریزه، بولو، قونیه، کارامان، مرعش، مانیسا، بورسا، بایبورت، گوموشخانه، قوجائلی، ترابزون، درسیم، یالوا، آدی یامان، افیون حصار، آگری، اردهان، آرتوین، بییلجیک، بینگل، بیتلیس، چاناق قلعه، چوروم، ادیرنه، الازیغ، حکاری، ختای، اسپارتا، کارابوک، قارص، کرکلارئلی، کیرشهیر، مالاتیا، ماردین، موش، اردو، عثمانیه، اورفا، اوشاک و یوزگات تغییر کردند. 

بنا بر این گزارش با این تغییر، کادرهای نزدیک به وزیر کشور سابق سلیمان سویلو از سمت های حساس کنار گذاشته شدند. فرماندهان پلیس 24 استان که در دوره سویلو منصوب شده بودند، برکنار شدند. ثروت ییلماز، رئیس پلیس آنکارا، یکی از نزدیک‌ترین افراد به سلیمان سویلو، برکنار شد.

اخبار پشت صحنه های ترکیه حاکی از بد بودن رابطه بین علی یرلی کایا وزیر کشور جدید با سلیمان سویلو هستند. 

همچنین لوند تونجر رئیس پلیس استان ارزروم که در هنگام حمله به اتوبوس انتخاباتی اکرم امام اوغلو شهردار استانبول در ارزروم بر سر کار بود، نیز با دستور اردوغان برکنار و جایگزین شد.

انگین دینچ، رئیس پلیس قونیه و یکی از شخصیت های کلیدی در پرونده قتل هرانت دینک که پیشتر از اتهام قتل عمدی تبرئه شده بود، به ریاست پلیس آنکارا منصوب شد.

دینچ همچنین یکی از افرادی است که نام او در پرونده کشتار 10 اکتبر نیز وجود دارد. او که در آن زمان به عنوان رئیس اداره اطلاعات پلیس خدمت می کرد، دو روز تمام اطلاعات مربوط به این کشتار را معلق نگه داشت. او گزارش مربوط به این کشتار را که دو روز پیش از این حادثه تروریستی از آن مطلع شده بود بو صبح روز حادثه به به اداره پلیس شعبه مبارزه با تروریسم ارسال کرد. در این حادثه تروریستی 102 شهروند ترکیه کشته شدند.

کد خبر 2759029

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha