نابسامانی بارز کردستان ادامه دارد؛ گرداب چرخه تولید

سرویس کردستان- انتظار می رفت وضعیت کارخانه لاستیک بارز کردستان با تغییر سیستم مدیریتی بهبود یابد اما آنچه در این مدت رخ داده نشان دهنده ادامه روند نابسامان گذشته بوده به طوری که چرخ تولید در این مجموعه لنگ می زند.

به گزارش خبرنگار کردپرس، مرداد ماه سال گذشته بود که بعد از واکنش های بسیار و تأیید مشکلات موجود در کارحانه لاستیک بارز کرستان؛ مدیرعامل این کارخانه منصوب شد. 
انتصابی که انتظار می رفت روند کارخانه را تغییر و بهبود بخشد اما به نظر می رسد این انتظار بیجا بوده و مدیریت این مجموعه همچنان در مسیر نادرست خود پیش می رود. 
در واقع نزدیک به یک سال گذشته که مدیریت بارز کردستان در تنگنا قرار گرفت و چندبار مدیران تغییر کردند، با فشار نهادهای استانی و طرح بومی سازی مدیریت، انتهای تصمیم گیری ها به اینجا رسید که با  مدیریت  بومی از هزینه های بی بند و بار و بدون هدف مدیران پروازی کاسته شود، اما جدا از اینکه اکثر کارکنان و حتی مسئولان استانی خوشحال شدند که یک مدیر بومی مستقر شده باز هم ماجرا مثل سابق اداره شد و همچنان دفتر مرکزی بارز کردستان به جای اینکه داخل استان باشد در همان تهران پابرجاست و بحث مدیران پروازی باز هم ادامه دارد  چرا  که مدیرعامل هر هفته باید چند روزی را در دفتر مرکزی واقع در تهران حضور داشته باشد. 
 گزارش های رسیده به کرد پرس نشان می دهد  روز به روز اوضاع اقتصادی، تولیدی و کیفی شرکت رو به وخامت است. 
بر این اساس تمامی امورات شرکت با هماهنگی این مدیر اسبق (کسی که بعد از اعتصاب کنار گذاشته اما بعد چند ماه دوباره عضو هیئت مدیره بارز شد) انجام می شود.
در طول ۸ ماه گذشته نزدیک به 14 نفر از پرسنلی که حتی یک بار به کمیته انضباطی معرفی نشده اند بدون هیچ دلیل و توضیحی اخراج شده اند. 

از نظر تولید نزدیک به یک سال است که هزار و 500 حلقه از ظرفیت تولید را کم و تولیدی که از سال های ۹۸ تا1400 روزی 17 هزار حلقه بود الان به 15 هزار و 500 و حتی کمتر هم رسیده و باید گفت توان رسیدن به اهداف تولید را ندارند (چون در تهیه موادهای نیم ساخته وارداتی و مواد اولیه خارجی ناتوان هستند). 
کیفیت لاستیک های بارز کردستان در یک و نیم سال گذشته دست خوش تغییراتی قرار گرفته که برند بارز را به یک چالش بزرگ کشانده است. 
در این میان دلیل  کاهش کیفیت لاستیک ها را می توان در موارد مختلفی دانست. از جمله ناتوانی تهیه به موقع مواد اولیه مخصوصاً مواد شیمیایی و کائوچو طبیعی و اینکه برای رسیدن به آمار و اعداد و ارقام تولیدی اپراتور و کارشناس رو موظف کرده اند که زمان بندی ماشین آلات را دستکاری و تا حد توان می خواهند لاستیک ها را زود تر به انبار محصول و در نتیجه به بازار برسانند که نتیجه اش شده برگشتی های خیلی کلان از بازار که در یک هفته طبق آماری که خود کارخانه ارائه کرده 3 هزار 500 حلقه برگشتی از بازار داشته اند. 

همچنین فشار مصاعف بر روی اپراتورها و تهدید آنان برای افزایش حلقه تولیدی باعث شده که اپراتور میزان دقت خود را کاهش دهد و به فکر آمار آخر شیفت خود باشد که همین امر باعث بی کیفیتی تایر ها می شود. و دیگر نکته در این زمینه با اینکه در تهیه مواد اولیه ناتوان هستند میزان ضایعاتی که تولید می شود بسیار زیاد بوده و به هیچ وجه نمی توانند جلوی این وضعیت نابسامان را بگیرند.
انتظار می رود مدیران بارز و یا متولیان اقتصادی استان از حیثیت یکی از معدود واحدهای  اقتصادی بزرگ استان دفاع کنند و در راستای رفع نواقصات فوق که تولیدات این کارخانه را با چالش مواجه کرده است، اهتمام بورزند.

کد خبر 2758905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha