مرز باشماق ظرفیت پذیرش ۲۵۰ هزار زائر اربعین را دارد/پیش بینی برپایی ۱۰ موکب

فرماندار شهرستان مریوان گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته، آمادگی پذیرش و تردد ۲۵۰ هزار نفر از زائران اربعین حسینی در مرز باشماق فراهم شده است.

اسماعیل احمدی در گفت و گو با خبرنگار کرد پرس، با اشاره به زیرساخت های لازم برای برگزاری اربعین، وضعیت موکب ها، پذیرایی، لزوم تقویت سایت آنتن دهی مریوان و مرز باشماق و برنامه ریزی لازم برای اسکان، گفت: ۱۰ موکب برای مریوان و مسیر مرز پیش بینی شده است.

وی به اختصاص زمین ۵ هکتاری برای پارکینگ با ظرفیت ۳ هزار و ۵۰۰ خودرو در نقطه صفر مرزی اشاره کرد و افزود: پارکینگ های سطح شهر و با تمام امکانات ادارات و ارگان و نهاد برای پذیرایی از زائران اربعین حسینی به کار خواهیم گرفت و تلاش خواهیم کرد اربعین امسال به بهترین شکل ممکن برگزار شود.

فرماندار شهرستان مریوان اظهار کرد: سال گذشته ضعف اطلاع رسانی در روزهای اول مشهود بود اما امسال با پیش بینی های صورت گرفته، امیدواریم میزبان خوبی برای زائران امام حسین (ع) باشیم.

احمدی با بیان اینکه امسال برنامه ریزی برای تردد ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار زائر از مرز باشماق انجام شده و این حضور باید توام با ایمنی و رفاه باشد، ادامه داد: تامین حمل و نقل ارزان آن سوی مرز و تمهیدات لازم برای اسکان در طرف عراقی، پیش بینی موکب های مورد نیاز در پایانه و طول مسیر با کیفیت بالا، ضروری است.

وی یادآور شد: سال گذشته در حالی که برآوردهای اولیه حکایت از حضور ۱۰ هزار زائر داشت، ۷۶ هزار زائر از این مرز تردد کردند که ۷.۶ برابر بیشتر از برآورد اولیه بود.

فرماندار شهرستان مریوان با بیان اینکه پایانه مرزی باشماق در حوزه زیرساخت، مشکلات کمتری دارد، بیان کرد: بیشتر مشکل حوزه زیرساخت به مسیر سنندج تا مرز باشماق مربوط می شود.

کد خبر 2758883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha