اجساد دو عضو کشته شده HPG در ترکیه به خاک سپرده شد

سرویس ترکیه - دو عضو کشته شده HPG در حمله هوایی به یوکسک اوا، در اورفا و دیاربکر به خاک سپرده شدند. 

به گزارش کردپرس، اجساد شیخموس آکیول و احمد دمیر دو عضو کشته شده یگان های مدافع خلق (HPG) شاخه نظامی PKK در زادگاه هایشان در کردستان ترکیه به خاک سپرده شد. 

بنا بر گزارش مزوپوتامیا، در حمله هوایی دولت ترکیه به منطقه روستایی تیلوران از توابع شهرستان یوکسک اُوا (نام کردی: گِوِر) در استان حکاری (نام کردی: جولمرگ) در تاریخ 20 ژوئن سه تن از نیروهای HPG به نام شیخموس آکیول (شرخبون آمد)، احمد دمیر (آوارش پیرسوس) و محمد فوآد نصرتی (رامان سینه) جان خود را از دست دادند.

شیخموس آک یول در رزان به خاک سپرده شد

اعضای خانواده شیخموس آک یول پس از انجام آزمایش DNA جسد آکیول را از سردخانه بیمارستان دولتی حکاری تحویل گرفته و برای خاکسپاری به زادگاهش باغلار (نام کردی: رزان) در استان دیاربکر بردند. اعضای انجمن همبستگی خانواده های جانباختگان گهواره تمدن (MEBYA-DER)، اعضای حزب دموکراتیک خلق ها (HDP)، اعضای حزب سبزها و آینده چپ (حزب چپ سبز)، مدیران حزب مناطق دموکراتیک (DBP) و شماری از مردم کردستان ترکیه در مراسم تشییع و خاکسپاری آک یول شرکت کردند. آکیول در گورستان ینی کوی رزان در حالی که این گورستان در محاصره پلیس بود، به خاک سپرده شد. 

احمد دمیر در پیرسوس به خاک سپرده شد

جسد احمد دمیر دیگر عضو HPG نیز پس از انجام آزمایش DNA به اعضای خانواده او تحویل داده شد. جسد دمیر در ساعت 4 بامداد به زادگاهش سوروچ (نام کردی: پیرسوس) رسید. پلیس به خانواده او اعلام کرد که تنها اعضای نزدیک خانواده او می توانند در مراسم خاکسپاری شرکت کنند. به همین دلیل دمیر با حضو اعضای خانواده خود در حالی که گورستان روستای دوشن در محاصره پلیس قرار داشت در این گورستان به خاک سپرده شد. 

گفتنی است، پیشتر وزارت دفاع ترکیه در اطلاعیه ای مدعی شده بود که این افراد در منطقه عملیاتی موسوم به «پنجه قفل» در شمال کردستان عراق کشته شده اند، با این حال مرکز مطبوعاتی HPG با انتشار اطلاعیه ای از کشته شدن این نیروها در حمله هوایی به یوکسک اوا خبر داد.

کد خبر 2758859

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha