۳ پروژه تأمین آب در شهرستان های بانه و سقز در حال اجرا است

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان گفت: ۳ پروژه تأمین آب در شهرستان های بانه و سقز با اعتبار مجموع یک هزار و ۳۳۰ میلیارد ریال در حال اجرا است.

محمد فرهاد در گفت و گو با خبرنگار کرد پرس در بانه، گفت: ۲ پروژه احداث منبع ۵ هزار مترمکعبی برای شرق و جنوب شهر بانه و آبرسانی به مجتمع روستایی در شهرستان بانه و یک پروژه آبرسانی به مجتمع روستایی در شهرستان سقز هم اکنون در حال اجرا است.

وی افزود: پروژه احداث منبع ذخیره ۵ هزار مترمکعبی بانه با هدف رفع تنش آبی مناطق شرق و جنوب این شهر با جمعیت ۵۰ هزار نفر هم اکنون ۲۰ درصد پیشرفت دارد و با اعتبار ۱۶۰ میلیارد ریال از محل طرح آبرسانی به شهرهای دارای تنش آبی در حال اجرا است.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان اظهار کرد: آبرسانی به مجتمع روستایی «شیوه ده» دیگر پروژه ای است که در شهرستان بانه و در قالب طرح ملی محرومیت زدایی با پیشرفت ۸۱ درصدی در حال اجرا است؛ اعتبار این پروژه ۶۲۰ میلیارد ریال بوده و هدف آن تامین آب شرب ۲۲ روستای این شهرستان است.

فرهاد ادامه داد: در شهرستان سقز، آبرسانی به مجتمع روستایی کوچه طلا - باغلوچه در قالب طرح ملی محرومیت زدایی با اجرای عملیات انجام ۴۰ کیلومتر خط انتقال و ۲ هزار و ۹۷۰ مترمکعب مخزن و ۱۰ باب ایستگاه پمپاژ، با اعتبار ۵۵۰ میلیارد ریال با پیشرفت ۶۲ درصد با هدف تامین آب شرب ۲۵ روستا در حال اجرا است.

کد خبر 2758836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha